Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Elektronikus hírlevelek módszertana (és attitűdje)

Természetesen e hírlevél szerkesztői is magukra vehetik -- és veszik is -- az "Email newsletters pick up where websites leave off" cikk megállapításait. Egyik ilyen, hogy a honlap és az email kommunikációs szempontból hatékonyan kiegészítik egymást. Szerkezetében, használhatóságában legyen a lehető legegyszerűbb. Az, hogy egy elektronikus hírlevelet mennyire olvasnak el, szorosan összefügg terjedelmével. Minél rövidebb, annál jobb. Hasznos, ha van tartalmi összefoglalója.

-- A könyvtár növelheti olvasóinak lojalitását, ha elektronikus formában (is) kínál számukra hasznos információt. A célzott érdeklődési csoportok címlistája nagy kincs; nem véletlenül adják-veszik drága pénzen az erre szakosodott marketingvállalkozások. Esetünkben természetesen nem az adásvétel, vagy az adatok továbbadása a kérdés, hanem az olvasók igényeinek minél hatékonyabb szolgálata. Gondoljunk bele: ha a városi könyvtár ismeri a zenei könyvtári részleg rendszeres látogatóit, engedélyt kap, kér emailek küldésére, s a célcsoport kibővítésén dolgozik - a potenciális használók becserkészésén --, majd friss szakirodalmi és aktuális helyismereti és közhasznú információval látja el őket (emailben, esetleg hírlevélben), nagy esélye van arra, hogy egy nap arra ébred a zenei könyvtáros: ő a város zenei érdeklődésű embereinek információs központja. (Természetesen a példában a zenei érdeklődést kicserélhetjük hobbikertész, történelemtanári, vasútmodellező, vagy akár vállalkozói információra.) E tevékenységgel a könyvtáros figyelmének központja óhatatlanul a felhasználóra és a tudásra, s kevésbé a (hagyományos értelemben vett) könyvtárra, illetve információra terelődik. E szemléletváltást nevezik ma kívánatosnak. (MG)

Hírforrás: Mikulás Gábor, Jacob Nielsen's Alertbox, 2002. szeptember link
2002. október 30.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=elektronikus_hirlevelek_modszertana_(es_attitudje)
Régebbi hírforrás(ok): Mikulás Gábor, Jacob Nielsen's Alertbox, 2002. szeptember link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról