SzavazásVeszélyes-e kommunikálni a könyvtári dokumentumok avulását?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Élet a minőségbiztosítás után: hogyan lehet hiteles a könyvtár az élménygazdaságban?
Címkék: analógia | arculat (magunkról mutatott kép) | imázs, rólunk alkotott kép | legjobb gyakorlat (kereskedő, terjesztő) | marketing | pr, public relations, bizalomkeltés | terjesztő, kereskedő |
Kezdetben voltak az alapvető árucikkek (commodities), követték az áruk, majd jöttel a szolgáltatások (az áruk egyénre szabásával), s itt vannak az élmények (amelyek egyénre szabott szolgáltatások). S ez most az élmény-gazdaság - vázolja Joseph Pine TED-es előadásában a gazdasági értékláncot.
Az élménygazdaság kulcsa a hitelesség felmutatása. Gondoljunk vissza Poloniusra aki mond valami mélységesen valódit fiának, Laertesnek: "Mindenek fölött / Légy hű magadhoz: így, mint napra éj, / Következik, hogy ál máshoz se léssz." Ez a három sor a hitelesség lényege. - Ipari gazdaság: költségek kézben tartása a tömegek kiszolgálása érdekében. - A szolgáltatás gazdasága: a minőség javítása (vö.: minőség-mozgalom). - Élménygazdaság: a hitelesség felmutatása. Kulcsszó a "felmutatás". Vegyünk egy példát is: Kávé, a lényegét tekintve, micsoda? Kávébab, nemde? Árucikként csészénként 2-3 cent. Őrölve, csomagolva, polcra téve már 10-15 cent - áruként. Lefőzve egy sarki étkezdében, kioszkban, bárhol- máris 50, talán egy dolcsi csészénként. De vegyük csak körbe a kávéfőzést Starbucksos hangulattal, a hiteles cédrussal, és immáron, a hiteles élménynek köszönhetően, 2, 3, 4, 5 dollárt is el lehet kérni egy csésze kávéért. Tehát a hitelesség lesz az új fogyasztói érzékenység. Három alapszabály. 1. Ne mondd, hogy hiteles vagy, hacsak nem tényleg az vagy. 2. Könnyebb hitelesnek lenni, ha nem mondod, hogy hiteles vagy. 3. Ha hangoztatod hitelességedet, akkor jobban teszed, ha valóban az is vagy. Bennünket, fogyasztókat pedig egyre inkább az tesz boldoggá, hogy időnket és pénzünket arra fordítjuk, hogy kielégítsük a hitelesség iránti vágyakozásunkat. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |