Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

A napi- és hetisajtó fizetős tartalmait...

  • • Nemigen tudni, melyik lapnak van
  • • Természetesen előfizetünk néhányra
  • • Pénzhiány miatt nem tudjuk biztosítani
  • • Nem, az inkább magánhasználatra van
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Élet a minőségbiztosítás után: hogyan lehet hiteles a könyvtár az élménygazdaságban?

Kezdetben voltak az alapvető árucikkek (commodities), követték az áruk, majd jöttel a szolgáltatások (az áruk egyénre szabásával), s itt vannak az élmények (amelyek egyénre szabott szolgáltatások). S ez most az élmény-gazdaság - vázolja Joseph Pine TED-es előadásában a gazdasági értékláncot.
Az élménygazdaság kulcsa a hitelesség felmutatása. Gondoljunk vissza Poloniusra aki mond valami mélységesen valódit fiának, Laertesnek: "Mindenek fölött / Légy hű magadhoz: így, mint napra éj, / Következik, hogy ál máshoz se léssz." Ez a három sor a hitelesség lényege.
- Ipari gazdaság: költségek kézben tartása a tömegek kiszolgálása érdekében.
- A szolgáltatás gazdasága: a minőség javítása (vö.: minőség-mozgalom).
- Élménygazdaság: a hitelesség felmutatása. Kulcsszó a "felmutatás".
Vegyünk egy példát is: Kávé, a lényegét tekintve, micsoda? Kávébab, nemde? Árucikként csészénként 2-3 cent. Őrölve, csomagolva, polcra téve már 10-15 cent - áruként. Lefőzve egy sarki étkezdében, kioszkban, bárhol- máris 50, talán egy dolcsi csészénként. De vegyük csak körbe a kávéfőzést Starbucksos hangulattal, a hiteles cédrussal, és immáron, a hiteles élménynek köszönhetően, 2, 3, 4, 5 dollárt is el lehet kérni egy csésze kávéért. Tehát a hitelesség lesz az új fogyasztói érzékenység.
Három alapszabály.
1. Ne mondd, hogy hiteles vagy, hacsak nem tényleg az vagy.
2. Könnyebb hitelesnek lenni, ha nem mondod, hogy hiteles vagy.
3. Ha hangoztatod hitelességedet, akkor jobban teszed, ha valóban az is vagy.
Bennünket, fogyasztókat pedig egyre inkább az tesz boldoggá, hogy időnket és pénzünket arra fordítjuk, hogy kielégítsük a hitelesség iránti vágyakozásunkat.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról