Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Éljen-e a könyvtár az employer branding eszközével? - Érvek és ellenérvek

Bár Magyarországon is egyre nagyobb hangsúlyt kap a munkáltatói márka építése, a vállalatok a munkavállalók számára legfontosabb jellemzőkben, mint például a versenyképes fizetés, továbbra sem jeleskednek. Ahogy más "termékeknél", ebben az esetben is a népszerűsítésben a legnagyobb ereje a szájreklámnak és az elégedett fogyasztónak - munkavállalónak - van. (HVG)
Employer branding (munkáltatói márka építése) kérdése lehet a könyvtárban: mennyire vonzó dolgozni a könyvtárban, illetve:
- könnyen kapunk-e értékes munkaerőt (vagy inkább olyanok jönnének hozzánk dolgozni, akik máshova hiába jelentkeznék)
- büszkék-e munkatársaink arra, hogy a könyvtárunkban dolgoznak; ajánlják-e ismerőseiknek munkahelyként (felmérést ld.: link
Lássunk néhány, egymásnak feszülő érvet.

Nincs szükség munkáltatói márka építésére a könyvtárban, mert:
- egy közelmúltbeli interjú link szerint sokan szeretnének (az adott) könyvtárban dolgozni.
- a könyvtár megbecsültsége nem függ a benne folyó munka minőségétől link
- igazából nem is mérjük a munkateljesítményt, tehát nem mondhatjuk egyértelműen ki, kinek milyen szintű a munkája link
- ha munkatársainknak nincs sok esélye a munkaerő-piacon - könyvtári referenciával a háta mögött. Ha nincs, akkor megint nem fontos a márkaépítés: úgyis nyakunkon marad a kiégett munkatárs
- ha nálamnál perspektivikusabb, minőségibb munkatársat veszek fel, akkor hamarosan túlnőhet rajtam, veszélyeztetheti pozíciómat
- munkatársaink inkább féltik pozícióikat, nem akarnak / tudnak más munkahelyet, más tapasztalatot szerezni
- nincs rá pénzünk és szaktudásunk, a könyvtári szervezetek nem indítanak ilyen tanfolyamot és nem mutatnak ilyen példát sem.

Szükség van munkáltatói márka építésére a könyvtárban. mert:
- ha legalább sejtjük, hogy az intézményünkben folyó munka még javítható lenne, akkor érdemes lehet a jobb minőségű munkatársak megszerzésére - vagy éppen megtartására - gyúrni
- lelkes munkatárs nélkül aligha lehet menő projektet összehozni
- a nemzetközi trendeket figyelve és hosszabb távon - a létünk mégiscsak a szolgáltatásminőségen (s az e mögötti humán minőségen) múlik: megszorítás, bezárás jobban elkerülhető.
A fenti listában több a hátrány. Kérdés azonban, hogy melyik szempont a fontosabb. No, és a felismerést követően van-e akarat. (MG)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 20.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
3200 fő

Olvasói létszám:
kb. 3500 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról