Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Ezeket tehetnék a könyvtáros médiaszakértők az iskolában (olvasóink szavazatára)

Okleveles iskolai könyvtáros vagy könyvtári médiaszakember nélkül a diákok kimaradnak sok tevékenységből, kezdve az alapvető műveltségi óráktól és a kutatási készségek elsajátításának lehetőségétől egészen az együttműködésig (csoport- és projektmunkáig), amelyek lekötik a tanulókat és az olvasás szeretetére nevelnek. Az amerikai iskolai könyvtárak hatásvizsgálatai link alapján azok a tanulók, akik olyan iskolába járnak, ahol teljes munkaidős, hivatásos iskolai könyvtárosok és jól felszerelt könyvtárak működnek, pozitívabb olvasási eredményeket mutattak fel, mint azok, akiknek az iskoláiban nem állnak rendelkezésre ilyen források. Az iskolai könyvtárosok ezeket tehetik:

- Az olvasás ösztönzése, pl. beszélgethetünk a diákokkal arról, hogy mit olvastak, mit olvastunk (olvassunk) közösen vagy mit fognak olvasni. MaryAnne Mouthaan iskolai könyvtáros szerint minden téma alkalmas a könyvtár felfedezésére, ha a diákok szeretnek olvasni.
- Együttműködés a készségek fejlesztése és a tanulók ösztönzése érdekében. Mouthaan pl. segít a tanároknak forrásokat találni az óráikhoz, bemutatja az adatbázisokat a tanulóknak és készített nekik egy útmutatót, amely abban segíti őket, hogy a lehető legjobban kihasználják az online töltött időt. Ridgefieldben az iskolavezetés is támogatja a tanárok és az iskolai könyvtárosok együttműködését. Az egyik ilyen projektet az iskola könyvtári médiaszakértője, Janine Johnson azzal kezdte, hogy a középiskolás diákok elolvasták Jennifer Nielsen A Night Divided című történelmi regényét a berlini fal által kettéosztott családokról. Ezután a diákok saját zenei listát állítottak össze a regény által kiváltott érzéseik alapján. Johnson posztolt az X-en (korábban: Twitter) a projektről. Ezt még maga az írónő is megdicsérte, aki később átrepült az országon, hogy a diákokkal beszélgessen a művéről.
- Befogadó környezet megteremtése, pl. a Baltimore megyei New Town általános iskolában idézetekkel díszített falak, gyermekbarát könyvek és anyagok, valamint hívogató ülőhelyek fogadják a tanulókat. A könyvtár médiaszakértője a szülőket is bevonja. Tavaly a diákok saját rejtélyeket írtak, amelyek közvetlenül kapcsolódtak a tananyaghoz. Minden diák könyvét kemény kötésben bekötötték. Az iskola meghívta a szülőket, hogy meghallgassák a diákok történeteit. (Ref.: Szabó Eszter)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról