SzavazásA használók száma a vírus előtti helyzethez képest feltehetően...
KIT hírlevél évfolyamok2021
|
Facebook -- könyvtári tapasztalatok 1.
Címkék: szakmai belső kommunikáció (2013.02-) | ráfordítás (összeg) | közösségi média | tájékoztatás (virtuális) |
Néhány hete a Kataliston hangzott el a kérdés: mennyire és miben segítheti a Facebook a könyvtárakat? Több válasz érkezett a kérdésre, és több engedélyt is kaptunk a válaszok összegzésére. Részletek Kosina Zoltán válaszából:
-- Könyvtárat természetesen intézményként érdemes regisztrálni. A személyként regisztrált intézményeket a felhasználók többsége komolytalannak tartja, épp úgy, mintha nem lenne saját tárhelye, és a hivatalos weblapja egy ingyenes szolgáltatónál lenne. Ráadásul a Facebook külön kategóriát tart fenn a könyvtárak oldalainak, így vétek lenne ezt nem kihasználni. Adatok szempontjából rendkívül hasznos a könyvtár címének megadása, kiegészítve a térkép funkcióval, és természetesen a könyvtár weboldalán megadott minden egyéb adat, különös tekintettel a nyitva tartásra. Hiszen a Facebook oldal lényege épp az, hogy adott esetben helyettesítse az intézmény hivatalos oldalát. Ráfordítás: - Időbeli: a csupán általános tájékoztató jelleggel létrehozott oldalt csak akkor frissítjük, ha valamilyen változás van az adatokban (nyitva tartás, beiratkozási díjak), akkor a fenntartási idő elenyésző. Ha azonban aktív közösségi oldalt kívánunk működtetni (szavazások, olvasói véleményezések, események, játékok), akkor akár napi több óra jelenlétet is igényel az oldal. Utóbbi viszont természetesen sokkal eredményesebb, ugyanis míg az egyszerű tájékoztató oldalt csak annak 'rajongói' látják, vagyis azok, akik célirányosan keresik az oldalt, addig az aktív online közösségi élet színtereként működő oldalba a rajongók ismerősei is állandóan belebotlanak, hiszen látják azok hozzászólásait, véleményeit az oldallal kapcsolatban, így jó esetben ők is felkeresik azt, és esetleg bővítik a rajongók táborát. A könyvtárnak pedig mindez ingyen reklám. -- Már ha nem dönt úgy, hogy némi pénzbeli ráfordítással célirányos reklámokat is közzé tegyen a Facebookon. Az ilyen irányú befektetések viszont véleményem szerint jelenleg még túl kockázatosak. (folytatjuk) (Kosina Zoltán) |
![]() Feliratkozás
Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.
Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.
KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |