SzavazásMely szolgáltatást tartanád meg leginkébb a vírus utánra is?
KIT hírlevél évfolyamok2021
|
Facebook -- könyvtári tapasztalatok 2. -- a haszon méréseNéhány hete a Kataliston hangzott el a kérdés: mennyire és miben segítheti a Facebook a könyvtárakat? Több válasz érkezett a kérdésre, és több engedélyt is kaptunk a válaszok összegzésére. További részletek Kosina Zoltán válaszából:
-- A Facebook látványos oldalstatisztikái ellenére a valódi haszon elég nehezen mérhető. Vajon a Debreceni Egyetem Egyetemi és Nemzeti Könyvtár oldalának 463 feliratkozója és 10461 látogatója közül hányan döntöttek úgy, hogy beiratkoznak a könyvtárba, vagy igénybe vesznek valamilyen más fizetős szolgáltatást, esetleg valamelyik ismerősüket veszik rá erre, ezzel közvetlen profitot termelve a könyvtárnak? Az ilyen irányú visszajelzések hiányából következtetve eddig valószínűleg nagyon kevesen. Ám mivel a ráfordítás még ehhez a kevés bevételhez képest is minimális, Facebook oldalt üzemeltetni úgy tűnik mégis csak megéri. A mérésre a hagyományos módszerek lehetnek alkalmasak. A kérdőívek webes, esetleg Facebookos változatai kellőképp informatívak lehetnek, csak rá kell venni a felhasználókat, hogy kitöltsék őket. Megjelenési hely tekintetében pedig akkor lehet jó választás a Facebook, ha elsősorban a fiatalabb korosztályt kívánja megcélozni a könyvtár. Legalábbis egyelőre. A jövőben valószínűleg minden könyvtárnak célszerű lesz regisztrálnia vagy a Facebookra, vagy annak valamelyik népszerűbb utódjára. (Kosina Zoltán) |
![]() Feliratkozás
Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.
Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.
KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |