Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Felmérték a robotkasszák és az ügyfélhűség összefüggését - mi a helyzet az önkiszolgáló kölcsönzésnél?

A bolti robotkasszák működési célja hasonló a könyvtári automatikus kölcsönzéshez és könyvvisszavételhez. Az előbbi hatását fel is mérték. A hasonlóságok és különbségek figyelembe vétele mellett úgy tűnik, a személyes könyvtárosi közreműködés csak körültekintően csökkenthető. (MG)

Miközben az elkövetkező években még mindig nagyon nagy ütemben fognak terjedni a robotkasszák, addig már most vannak olyan kutatások, amik azt mutatják, ennek a vásárlók nem biztos, hogy annyira örülnek. A legfrissebb adatok szerint, a robotkasszás üzletek iránt a vásárlóknak kisebb a hűsége, és egyre többen, egyre szívesebben térnek vissza olyan üzletekbe vásárolni, ahol hagyományos kasszák vannak. A megoldás ilyen téren egyfajta hibrid modell lenne, ám a vásárlókat rendkívül megosztja a téma, ahogy az a Pénzcentrum felméréséből is látszik. Az önkiszolgáló pénztárak csökkenthetik az üzletek iránti vásárlói hűséget, így a vásárlók inkább olyan helyre mennek szívesebben vissza vásárolni, ahol klasszikus pénztáros megoldással találkoznak - állítja egy friss kutatás. A Drexel Egyetem vizsgálatából kiderül az is, hogy a vásárlók nem igazán szeretik saját élelmiszerüket maguk becsomagolni vagy még inkább a saját vásárlásaikat robotkasszáknál feldolgozni.

Az amerikai kutatást vezető Yanliu Huang és Farhana Nusrat szerint valószínűbb, hogy a vásárlók olyan üzletebek fognak szívesebben visszatérni, ahol emberek szolgálják ki a vásárlókat a kasszákban, semmint hogy tömegesen robotkasszák. "Eredményeink egyértelműen azt mutatják, hogy az önkiszolgáló kasszák olyan erényei, mint a sebesség, a használhatóság sem menti meg az üzleteket attól, hogy a vásárlók hűsége csökkenjen az ilyen boltok felé" - fejtette ki Yanliu Huang.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról