Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Figyelemmenedzsment, mint motivációs eszköz

A szervezeten belüli figyelem mennyisége korlátozottan áll rendelkezésre. Ezért a hatékony munkavégzés érdekében érdemes csökkenteni a munkatársak figyelméért versengő elfoglaltságok számát. Pl.: egy új program beindításakor állítsunk le egy régit - javasolja a szerző. A Motorola a versenyszellem ébren tartása érdekében bevezette, hogy csipogó jelezte a versenytársak részvényindexének emelkedését a középvezetőknél, ami segített jelentősen emelni a bevételeket. Az Amazon.com egyebek mellett úgy generál használói figyelmet, hogy portálján recenziókat írhatnak a vendégek. Kívánságra az ügyfelek múltbeli vásárlásaik alapján könyvajánlásokat kaphatnak [pontosan úgy, ahogyan azt könyvtárak tehetnék].
A személyesség és az érzelmekre való hatás az egyik legjobb módszer arra, hogy megragadjuk valakinek a figyelmét. Felmérés szerint az az üzenet ragadja meg leginkább a figyelmet (fontossági sorrendben), amely:
1. személyes
2. érzelmi reakciót vált ki,
3. tiszteletreméltó embertől származik,
4. tömör és lényegre törő.
Forrás: Figyelemmenedzsment : figyelni a figyelmet. In: Consultation Magazin, (2003) 4; Forrás: Thomas H. Davenport, John C. Beck: Getting the attention you need (Harvard Business Review, 2000. szept.-okt. p. 119-126) (Harvard Businessmanager 2001/1. p. 6-14.) link

Hírforrás: Figyelemmenedzsment : figyelni a figyelmet. In: Consultation Magazin, (2003) 4
2003. május 21.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=figyelemmenedzsment_mint_motivacios_eszkoz
Régebbi hírforrás(ok): Figyelemmenedzsment : figyelni a figyelmet. In: Consultation Magazin, (2003) 4
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról