SzavazásMennyiben látod eredményesnek az Országos Könyvtári Napokat?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Fókuszcsoport mellett adatbázis is - tapasztalatcsere a Corvinuson
Címkék: adatbázis, elektronikus adatok elérése | Budapesti Corvinus Egyetem Egyetemi Könyvtár | könyvtár, felsőoktatási v. szak- | kutatás + fejlesztés | marketing | pr (bizalomkeltés) |
A Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kar Kutatási Bizottsága Science Café sorozatot hirdetett "Középpontban az ADAT" címmel, melynek keretében a félév során négy eseményt szerveznek az adattudomány kérdései köré, azok a kutatók legszélesebb köréhez szóló, az adatelemzést és adatgyűjtést érintő aspektusait feldolgozva. A "kávéházi események" alkalmával az egyetem különböző kutatásaiban részt vevő szakértőket hívják meg a szervezők a Faculty Clubba, akik nem csak egymással vitatják meg az aktuális problémákat, de megpróbálnak a vendégségbe érkező kutatók segítségére lenni abban, hogy hogyan érjék el és használják a rendelkezésre álló adatokat.
Az első alkalom vezérfonalát az adatbázisokhoz való hozzáférés és a másodlagos adatok elérése adta, a kerekasztal-beszélgetés résztvevői pedig Agárdi Irma (Marketing és Média Intézet), Csengődi Sándor (Gazdaságpolitika és Közpolitika Intézet), Hoffmann Ádám (Egyetemi Könyvtár) és Mezősi András (Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont) voltak. A résztvevők elsősorban arról meséltek, hogy milyen adatbázisokkal szoktak dolgozni, illetve milyen bevált módszereik, jó gyakorlataik vannak az adatok labirintusában való eligazodásban. Hoffmann Ádám bemutatta, hogy milyen adatbázisok, illetve azok milyen szolgáltatásai érhetőek el az egyetemi polgárok részére. Agárdi Irma rávilágított, hogy a marketing és média kapcsán az embereknek leginkább a fókuszcsoportos és ehhez hasonló módszertannal készülő kutatások ugranak be, de a valóságban a vállalatok kutatásában jelentős mértékű adatbázis-használat figyelhető meg, hiszen a kérdőívezésnek a területen megvannak a maga korlátai, így gyakran meglévő, széleskörű adatokat dolgoznak fel vizsgálataikban. A nagyvállalatok innovációjának vizsgálatához számos adathalmazt fésülnek össze a kutatások, különféle innovációs eredményeket gyűjtenek össze, melyben a digitális és nem-digitális innováció aspektusai is megjelennek, mindez összevetésre kerül a részletes pénzügyi eredményekkel. Az adatok nem csak tudományos célokat szolgálnak: a külső gazdasági partnerekkel való együttműködést segítik, viszont ehhez gyakran még több vállalati adatra lenne szükség, amelyek nem egy-egy iparágat vizsgálnak aggregálva, hanem olyanok, melyekből vállalati paneleket lehet építeni. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |