Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Folyamatos és nem folyamatos szövegek - miért érdekesek az olvasásban?

Címkék: olvasás |

A tartalmi keretek legfontosabb szövegtípusai:
- Folyamatos a hagyományos, leginkább csak betűből álló szöveg (pl. könyvek oldalai).
- Nem-folyamatos szövegek az ábrák, táblázatok, a betűkön kívüli vizuális információhordozókkal kiegészített szövegek (pl. időjárás-előjelzés).
- Kevert típusú szövegek pedig értelemszerűen ezek keverékei. A mindennapi tevékenységeink során ez utóbbiakkal találkozunk a leggyakrabban.
A gondolkodási műveletek szerint a következő típusokat különböztetik meg: hozzáférés és visszakeresés, integráció és értelmezés, reflexió és értékelés. A hagyományos, iskolai olvasási, szövegértési műveletekkel szemben újszerű a hozzáférés és visszakeresés, amely speciális jellemzője az internetes, digitális szövegeknek. Az információ feldolgozása, értelmezése áll a régi típusú tanulási definíció előterében, a számítógépek elterjedésével, a hozzáféréssel rendelkezők számának rohamos emelkedésével, az elérhető információk számának drasztikus növekedésével viszont az információ elérése, keresése és visszakeresése tett szert kiemelt fontosságú szerepre a tanulási folyamatban és a mindennapi életben. (Steklács János: PISA 2015 után, 2018 előtt)
- N.b.: a Könyv és Nevelésben a forráscikk tipográfiája sajnos kevéssé támogatja a nem-folyamatos tartalom értelmezését: az ábrafeliratok apró mérete miatt alig vehetők ki. A könyvtárak olvasásösztöntő tevékenységeiben hasznos, ha egyaránt figyelmet fordítanak a szövegtípusokra. (MG)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról