Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Francia adományszerzési tapasztalatok 1. -- Alkalmazzunk szakembert!

Grebot Ágnes beszámolója. -- A francia Fundraiserek Szövetségének 4. konferenciáján (AFF- Association Françaises des Fundraisers) a szervezők kezdő, haladó, és gyakorlott fundraiserek számára egyaránt kínáltak programot, ezen belül is a technikai ismeretek, és a stratégia módszerek között is lehetett választani. Mivel gyakorlati tapasztalataimat kezdő szintűnek ítéltem meg, így elsősorban az ennek megfelelő szintű műhelyeket látogattam és a stratégiára fordítottam minden figyelmemet. -- A fundraiserek -- adománykutatók -- tevékenysége egyre gyakoribb az oktatásban és a kutatásban. Munkahelyemen (felsőoktatási állami intézmény) már létezik bizonyos szintű adományozás. Azok a vállalatok adományoznak általában, ahova a végzett hallgatóink tréningekre mennek, első munkavállalóként jelennek meg, illetve akik igénybe veszik az egyetem kutatói tevékenységét. Nézzük talán a témában legfontosabb kérdést: hogyan juthat adományhoz egy felsőoktatási intézmény? -- Példával: az egyetem új kart akar nyitni. A beruházáshoz a vállalatokat szeretnék érdekeltté tenni. A megfelelő tárgyalási, szak- és piacismeret hiányában az egyetem felkészítését tanácsadó iroda végzi. Feladata: az egyetemet felkészítse az adományozóval folytatandó tárgyalásokra, ellenőrzi az egyetem érveinek következetességét, helyesbít, kiválasztja a megfelelő személyt a tárgyalásokra. A piackutatásnál segít a megfelelő adományozó partner kiválasztásában. Az ilyen projekt általában 4-5 év. Az ilyen befektetések általában milliós összegű adományokat jelentenek. Céljuk az adományozó hosszú távú megnyerése. Hiszen egy nagy kaliberű cég neve bizalmat ad, és könnyebben vonzza a többi kisebb adományozót. Egy nagy adományozó általában a különböző forrásokból befolyt végösszeg 10 %-át teszi ki, míg a kisebb adományozók az összes adomány 60%-t adják.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.



Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról