SzavazásEgy szakmai előadás célja, hogy...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Generációs különbségek -- ahogyan az internetet használjákJeff Schick, az IBM közösségiszoftver-csoportjának alelnöke három csoportra osztotta a munkavállalókat a tavaly januárban megrendezett Lotusphere nevű konferencián.
1. Az első csoport, akik dokumentum-központúan végzik a munkájukat, ami a papíralapú irodai munkavégzés digitális megfelelője. Az ebbe a csoportba azok tartoznak, akik karrierjük nagy részében nem dolgoztak számítógéppel, csak az utóbbi 10-15 évben ültek komputer elé. Ők e-mailben küldözgetik dokumentumaikat, prezentációikat, és ennyiben ki is merítik az internet adta lehetőségeket. 2. A második csoport az emberközpontú együttműködést részesíti előnyben. Ők napjaink 25-40 éves korcsoportja, akik már szinte személyi azonosítóvá változtatták a mobiltelefonjuk számát. Ők szélesebb spektrumot vesznek igénybe az online szolgáltatásokból. Egyszerre többféle feladattal is foglalkoznak (multi-tasking), és a mobil mellett azonnali üzenetváltást lehetővé tévő, úgynevezett üzenőszoftverek segítségével is tartják egymással a kapcsolatot. Ez a módszer amellett, hogy azonnali kommunikációt tesz lehetővé, megengedőbb a telefonos kapcsolatnál, két üzenetváltás között akár hosszú percek is eltelhetnek, míg a két beszélgető fél a legsürgősebb feladatokra tud koncentrálni. 3. Míg az első két csoport között fejlődési kapcsolat figyelhető meg, a harmadik kategória tagjai már más hozzáállással kommunikálnak az interneten. Ők azok a fiatalok, akik mostanában lépnek majd be a munkaerőpiacra, és akik már gyerekkorukban találkoztak az internet adta lehetőségekkel. Ezek az emberek már a közösségi oldalakon szocializálódtak, és megszokták, hogy az effajta kommunikáció transzparenssé teszi az egyének szociális hálózatát, az eszmecserék, viták publikus térben zajlanak. \'Ez a csoport a munkahelyen is olyan eszközöket fog keresni, amelyek az ilyen típusú információcserét lehetővé teszik\' -- tette hozzá Schick. Lényeges, hogy ez utóbbi generáció -- illetve a technológiát gördülékenyebben adaptáló idősebb korosztály -- tagjai számára biztosítva legyen a lehetőség, hogy ápolják szociális hálójukat. Ez ugyanis nemcsak a szabadidő eltöltésére, HANEM -- mint feljebb említettük -- professzionális együttműködésre és új ötletek születésére is alkalmas terep. - F: márc. 27. -- Egy szolgáltatónak sem érdemes azon álmodoznia, hogy az adott korosztályt ne a célcsoport által kedvelt kommunikációs hálózaton keresztül próbálná meg \'befogni\'. (MG) Régebbi hírforrás(ok): HVG, link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |