SzavazásElőny-e, ha egy könyvtáros kritikus / kritikai gondolkodó?
KIT hírlevél évfolyamok2021
|
Hallgatói motivációt növelnek az információs műveltség oktatásában: tükrözött v. fordított óra
Címkék: legjobb gyakorlat (felsőoktatási könyvtár) | könyvtár, felsőoktatási v. szak- | hatékonyság | használóképzés | használó (gyerek, fiatal) | oktatás, tanulás |
A "tükrözött osztályterem" avagy "fordított órák" módszer alkalmazása kézenfekvő volt, hiszen a könyvtár előzőleg már jó néhány segédanyagot és útmutatót elkészített a kutatás alapelemeinek elsajátításához. A módszer lényege, hogy a tanár előre feladja a tanóra anyagát a diákoknak olyan érdekes - főleg képi - információk formájában, melyek felébresztik a motivációt a hallgatókban. Így a tényleges órán már társas tanulás történik, több idő jut a téma megbeszélésére és gyakorlására. A könyvtárosok által összeállított oktatási anyagok forrásokat és stratégiákat mutatnak be szövegekkel és videókkal, és a megszerzett tudás értékelésére alkalmas kérdéssorokat is tartalmaznak. A diákoktól elvárják ezek önálló feldolgozását a könyvtárlátogatás előtt. (Az információs műveltség oktatásának felpezsdítése: ötletek a hallgatók motivációjának növelésére; ref.: Fazokas E.)
|
![]() Feliratkozás
Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.
Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.
KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |