Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Hány százalékát teszi ki szerinted a marketing a könyvtári munkának?

- kaptam fejemhez a hirtelen kérdést egy szakmánkbéli könyvtárban. A felesleges konfrontációt elkerülni igyekezve szabadkozni kezdtem: nem érdemes válaszolnom, mert feltehetően eltérő marketing-fogalmak vannak a fejünkben... A noszogatás hatására azonban mégis kiböktem: ismereteim szerint 100%. Sikerült is kiváltanom az ellenérzéseket...
Ha azonban a marketing definícióját ismerjük - pl.: a használó és a termelés közötti termelési és értékesítési viszony szabályozása, kifejtve emellett a 4C és 4P fogalmát - rájöhetünk, hogy a marketing - szempont- vagy gondolkodásrendszer, mely jó esetben minden tevékenységünket átjárja. Nem úgy van, hogy dolgozunk, és amikor végeztünk a munkával, akkor végezzük a marketinget. Ez téves felfogás.
Ahogy nagyanyám gondolkodott is a marketingről, míg élt: hétvégére gondosan felmérte a piacot: milyen süteményt szeretnénk leginkább. Ennek függvényében szabályozta a termelést a beszerzéstől a gyártásig. Majd szabályozta a folyamatot is (vö.: kontrolling): megkelt-e eléggé a tészta, és nem sül-e túl a túrós. Gondosan monitorozta az eredményességet, összevetve barátnőjének és saját korábbi süteményeinek hatásával: mennyi fogyott belőle és mi volt véleményünk (tehát az implicit és explicit visszacsatolás ez ügyfelektől). Volt, hogy alternatív értékesítési csatornát alkalmazott - ha pl. nem tudtuk személyesen meglátogatni. És nem zárkózott el a termékfejlesztéstől sem!
Ha tehát nagyanyám irányunkban való buzgólkodását 100%-ban áthatotta a marketing, a könyvtár miért érné be kevesebbel?
- És akkor még nem is beszéltem az általa alkalmazott minőségmenedzsmentről... (MG)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.



Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 23.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról