SzavazásA hazai könyvtári szaklapok kínálata főként a ... szempontjait tükrözik
KIT hírlevél évfolyamok2021
|
Hány százalékát teszi ki szerinted a marketing a könyvtári munkának?- kaptam fejemhez a hirtelen kérdést egy szakmánkbéli könyvtárban. A felesleges konfrontációt elkerülni igyekezve szabadkozni kezdtem: nem érdemes válaszolnom, mert feltehetően eltérő marketing-fogalmak vannak a fejünkben... A noszogatás hatására azonban mégis kiböktem: ismereteim szerint 100%. Sikerült is kiváltanom az ellenérzéseket...
Ha azonban a marketing definícióját ismerjük - pl.: a használó és a termelés közötti termelési és értékesítési viszony szabályozása, kifejtve emellett a 4C és 4P fogalmát - rájöhetünk, hogy a marketing - szempont- vagy gondolkodásrendszer, mely jó esetben minden tevékenységünket átjárja. Nem úgy van, hogy dolgozunk, és amikor végeztünk a munkával, akkor végezzük a marketinget. Ez téves felfogás. Ahogy nagyanyám gondolkodott is a marketingről, míg élt: hétvégére gondosan felmérte a piacot: milyen süteményt szeretnénk leginkább. Ennek függvényében szabályozta a termelést a beszerzéstől a gyártásig. Majd szabályozta a folyamatot is (vö.: kontrolling): megkelt-e eléggé a tészta, és nem sül-e túl a túrós. Gondosan monitorozta az eredményességet, összevetve barátnőjének és saját korábbi süteményeinek hatásával: mennyi fogyott belőle és mi volt véleményünk (tehát az implicit és explicit visszacsatolás ez ügyfelektől). Volt, hogy alternatív értékesítési csatornát alkalmazott - ha pl. nem tudtuk személyesen meglátogatni. És nem zárkózott el a termékfejlesztéstől sem! Ha tehát nagyanyám irányunkban való buzgólkodását 100%-ban áthatotta a marketing, a könyvtár miért érné be kevesebbel? - És akkor még nem is beszéltem az általa alkalmazott minőségmenedzsmentről... (MG) |
![]() Feliratkozás
Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.
Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.
KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |