Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Hány százalékát teszi ki szerinted a marketing a könyvtári munkának?

- kaptam fejemhez a hirtelen kérdést egy szakmánkbéli könyvtárban. A felesleges konfrontációt elkerülni igyekezve szabadkozni kezdtem: nem érdemes válaszolnom, mert feltehetően eltérő marketing-fogalmak vannak a fejünkben... A noszogatás hatására azonban mégis kiböktem: ismereteim szerint 100%. Sikerült is kiváltanom az ellenérzéseket...
Ha azonban a marketing definícióját ismerjük - pl.: a használó és a termelés közötti termelési és értékesítési viszony szabályozása, kifejtve emellett a 4C és 4P fogalmát - rájöhetünk, hogy a marketing - szempont- vagy gondolkodásrendszer, mely jó esetben minden tevékenységünket átjárja. Nem úgy van, hogy dolgozunk, és amikor végeztünk a munkával, akkor végezzük a marketinget. Ez téves felfogás.
Ahogy nagyanyám gondolkodott is a marketingről, míg élt: hétvégére gondosan felmérte a piacot: milyen süteményt szeretnénk leginkább. Ennek függvényében szabályozta a termelést a beszerzéstől a gyártásig. Majd szabályozta a folyamatot is (vö.: kontrolling): megkelt-e eléggé a tészta, és nem sül-e túl a túrós. Gondosan monitorozta az eredményességet, összevetve barátnőjének és saját korábbi süteményeinek hatásával: mennyi fogyott belőle és mi volt véleményünk (tehát az implicit és explicit visszacsatolás ez ügyfelektől). Volt, hogy alternatív értékesítési csatornát alkalmazott - ha pl. nem tudtuk személyesen meglátogatni. És nem zárkózott el a termékfejlesztéstől sem!
Ha tehát nagyanyám irányunkban való buzgólkodását 100%-ban áthatotta a marketing, a könyvtár miért érné be kevesebbel?
- És akkor még nem is beszéltem az általa alkalmazott minőségmenedzsmentről... (MG)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról