SzavazásElőny-e, ha egy könyvtáros kritikus / kritikai gondolkodó?
KIT hírlevél évfolyamok2021
|
Használóképzési kihívások a felsőoktatásban (olvasóink szavazatára)
Címkék: alkalmazás, szoftver | használóképzés | internet információforrásként általában | könyvtár, felsőoktatási v. szak- |
Steven Bell, egyetemi könyvtáros szerint:
- A hallgatók sokkal eredményesebbek tanulmányaikban, ha elhiszik magukról, hogy képesek új dolgokat megtanulni és elsajátítani. - Az oktatók szerint a hallgatók legnagyobb problémája az érdektelenség, a motiváció hiánya. Az egyetemi könyvtárosok bemutató óráinak új nézőpontja ennek megváltoztatásában segít. - A hallgatók sokszor értékelik le (korábbi élményeik hatására) addigi teljesítményüket, becsülik le addig szerzett tudásukat. Az egyetemen dolgozók feladata elhitetni és meggyőzni őket a korábbi tudás újrahasználhatóságáról. - A hallgató szerint már nem tudnak újat mondani nekik a keresőprogramokról egy könyvtári órán. A legnehezebb dolog megláttatni velük, hogy eljárásaik még fejleszthetőek. - A hallgatók figyelmének megnyerése kialakíthatja az egy életen át tartó érdeklődést, az olvasás iránti vonzalmat, a kutatási munkák biztosítását. (ref.: NM) |
![]() Feliratkozás
Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.
Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.
KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |