Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Használóközpontú tájékoztatás: bár sok mindent tudsz, el ne mondd mind!

A LinkedIn online kurzusai a tájékoztatás profi szintre emelésében is segítenek.
- Úgy érzem, hogy sok mindent el kell mondanom, bár titkon tudom, hogy eséllyel nem ezt akarja hallani a befogadó...
- Ez annyira gyakori. Az első dolog, amit tudnom kell, az, hogy
1. ki áll előttem, mi érdekli őt?
2. Hogyan szeretne információt kapni? És üzenetemet az ő stílusához igazítom. A kevesebb több.
3. Kérdezni fog, ha további információt akar.
Tehát azt mondd el, amit tudnia kell, nem pedig mindent, amit te tudsz. S ha sikeres vagy, akkor többet is fog kérdezni. Legyél egyszerű, rövid.
Hogy ez menjen, el kell végezned a házi feladatait. Nehéz a kommunikációs hidegindítás, pláne, ha nem ismered az illetőt. Ezért érdemes indításképpen néhány kérdést feltenni. Ha megismerted igényét, mi, miért fontos számára, akkor kezdjél azzal, ami fontos neki(!). Erre építsd fel a beszéded és az üzeneted szerkezetét. Mindezt hallgatóközpontú kommunikációnak hívom.
Sokan abba a hibába esnek, hogy nem hallgató, hanem beszélőközpontú a tájékoztatásuk. Tehát azzal kezdik, ami számukra fontos: Jó reggelt, ma szeretnék veled beszélni az ötletemről. De nem érdekli őket az ötleted. Saját érdekükkel törődnek. Ha a számodra fontossal kezdesz, eleve bezárkóznak.

Az eljárás más környezetben is nyerő. Ha vezetőddel beszélsz, és új munkatársat kérsz tőle a megnövekedett feladatokhoz, ne azzal kezdd, hogy túlterhelt vagy és szükséged van valakire, aki segít neked. Hanem azzal, hogy lehetőséget kínálsz az osztály termelékenységének növelésére. Ez érdekelni fogja. Ha tehát megragadtad a figyelmét - mert mi más érdekelné felettesedet - akkor elvezetheted azon az úton, melyen láthatja, mi kell az ő céljainak teljesüléséhez. Ráadásul sok idő sem kell ehhez.
Szumma: a kevesebb több, de legyél képes a befogadó nyelvén beszélni. De ehhez előbb ismerd meg magadat, ismerd meg a közönségedet, ismerd meg az üzenetedet. (ref.: MG)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról