Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Hogyan dupláztuk meg a kölcsönzést az iskolai könyvtárban? (olvasóink szavazatára)

A tanárok egyre nehezebben tudták motiválni a diákokat hosszabb könyvek elolvasására. Változásra szánrák el maguk. Felülvizsgálták a kötelező olvasmányok listáját. Hozzáadták a legolvasottabb, értékes kortárs irodalmat. A diákok ettől függetlenül is választhattak maguknak könyveket. A választásra és az olvasásra is kaptak időt. A keresést az iskolai könyvtárban kezdték a tanár segítségével, aki megtanította, hogyan kell digitális eszközökkel hasonló könyvet keresni, hogy kell a katalógust használni, hol találnak ajánló oldalakat. A tanárok többféle modell közül választhattak:
- Tematikus egyéni olvasási projekt. A diákok egy kérdésre adott válaszként kerestek könyvet. Minden pénteken az osztályban olvashattak. Tanév végén közösen esszét fogalmaztak meg.
- Penny Kittle's Book Love módszer. Minden harmadik héten a diákok a tanárral közös könyvkonferenciát tartottak. Továbbá könyvismertetőt az osztály előtt és könyves beszélgetéseket.
- Nyitott struktúra. A diákok az osztályban kaptak időt az olvasásra. Ha befejeztek egy könyvet, kölcsönözni kellett egy másikat. Negyedéves írásbeli értékeléseket készítettek vagy könyves beszélgetést tartottak.
Mikor elkezdték a módszert, szemeszter elején még csak 200 kölcsönzés történt. Két évvel később már 1356 könyvet kölcsönöztek negyedév alatt. A diákok már olvasnak otthon is az unatkozás helyett. A tanulmányok javulásában is mutatkozik az olvasás hatása.
Az iskola szerint a következők fontosak: tanár és könyvtáros elkötelezettsége, a választás szabadsága, a keresés megtanulásához nyújtott segítség, idő a keresésre és az olvasásra, olvasottak kiértékelése. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 23.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról