SzavazásMennyire hiteles számodra az országos könyvtári statisztika? (iskolai osztályzattal)
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Hogyan fogalmazhatjuk meg a könyvtár hatását és szerezhetjük meg azt, amire szüksége van? 1. (olvasóink szavazatára)
Címkék: megtérülés, könyvtári szolgáltatásé (2014.08-) | pr (bizalomkeltés) | adomány(ozó), szponzor | fenntartó | lobbizás, érdekharmonizáció | pénzszerzés, fundraising |
A könyvtári hatás bemutatásához az adatok és narratívák együttesére van szükség. Mindig az adott támogató érdeklődésére szabva. Más érdekli a kormányzatot, a nonprofit partnert vagy az adományozót.
- Ismerd a közönségedet: Először is meg kell határozni a könyvtár kapcsolatát az érdekelt felekkel. Nem történik egyik napról a másikra. (Telefonon) fel kell hívni azokat, akik érdekeltek lehetnek. Meghívni őket kávézni. Utánanézni ezeknek az embereknek, felkészülni a beszélgetésre. Majd többet hallgatni, mint beszélni. A kapcsolat nem csak az anyagi támogatás miatt fontos. Hanem problémamegoldásra, háttér asszisztenciára. De nem csak akkor kell keresni őket, mikor épp probléma van. - Tökéletesíteni a beszédet: A jó kapcsolattól független kell megfogalmazni az igényeket. Egy újságíró fejével is lehet gondolkodni, hogy mi lehet érdekes történet. Hogyan lehet megfogalmazni azt mások számára? A szakértőktől is lehet tanulni, például hogy hogyan lehet a könyvtári szemvizsgálatot bemutatni a helyi egészségügyi és műveltségi statisztikák összefüggésében. - Érdekképviselet: Érdemes felállítani egy stratégiát, hogy a támogatókat milyen sorrendben célszerű megkeresni. Figyelni kell, hogy az érintett csoportból senki ne maradjon ki a meghívottak listájából. - Helyszíni bemutatás: A könyvtárakat általában a közösség sarokkövének tartják. A döntéshozók is valószínűleg gyakran látogattak oda gyerekkorukban. Nem kell nagyon magyarázni a fontosságát. De ha a döntéshozó a könyvtárba látogat, nem csak az épületet kell neki megmutatni. Hanem a programokon keresztül bemutatni a fejlesztések fontosságát. A programok potenciális hatását. Minél inkább helyi szinten megmagyarázni, hogy melyik tevékenység miért értékes. - Gondolkodjunk nagyban: Az alapítványok szívesen támogatják nagy összegekkel is a könyvtárakat, ha azok a céljaikat szolgálják. Pl. az internetes hozzáférés növelése, méltányosság. A könyvtáraknak azonban figyelni kell az elköltött összegekre, hogy azok valóban a saját közösségük, és ne csak az adakozó alapítvány célját szolgálják. A támogatóknak ésszerű és reális kérésekkel kell előállniuk az adományért cserébe. Abban segíteni a könyvtárat, hogy ne csak egy sor polc megvásárlásában gondolkodjon. Hanem a jövőt támogató, innovatív ötletek megvalósításában. (ref.: Habók Lilla) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |