SzavazásMennyiben látod eredményesnek az Országos Könyvtári Napokat?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Hogyan gyűjtsünk ismereteket a közösségi médiában?
Címkék: használó, üzleti | internet információforrásként általában | közösség mint információforrás (2.0) | térítéses információszolgáltatás | közösségi média | tájékoztatás (virtuális) |
Mary Ellen Bates USA-beli független információs tanácsadó előadása (Harvesting Insights From Social Media) szerint a közösségi média haszna a mindennapokban az információs szakember számára:
- a legfontosabb kurrens információ beszerzése - egy az információkeresési projekt során megkereshető szakértő azonosítása és értékelése - szakmai fejlődés, tanulás - kurrens esemény figyelése (élőben, vagy hírekben) - saját vagy ügyfelünk kommunikációjának, vagy éppen a róla szóló információk figyelése. Van azonban néhány szabály, amelyeket érdemes betartani: - Nem cikkeket, hanem emberek gondolatait és jelzéseket keresünk. - Ügyfeleink elvárásait tartsuk szem előtt (különben gyorsan elkalandozunk). - Intézményünk vagy megbízónk közösségimédia-kutatási irányelvei szerint járjunk el. - Használjunk összetett keresést (LinkedIn, Twitter, Google). - Állítsuk be az adatvédelmi paramétereket. - Fontoljuk meg prémium szolgáltatások használatát (LinkedIn, HootSuite / Tweetdeck). - Mindezek közben ne csak leselkedjünk, hanem váljunk az adatfolyam részévé (már csak marketing szempontból is). - Ne tévesszük szem elől a 80:20 szabályt, pl.: a források 20%-a adja a hasznos tartalom 80%-át. - A találati eredmények 4. oldalát is nézd meg. - Ne higgy mindent el, amit olvasol. - Ne zárkózzál el azoktól az adatoktól, amelyekkel nem értesz egyet. Bates a LinkedIn keresési tippek között megemlíti: legyél tisztában, hogy mire utaló adatokat keresel; kereshetsz iparágra, területi egységre, alternatív nevekre; visszafelé is kereshetsz, p. személyek portréit a Google Képek Bing Images, TinEye). (ref.: MG) További hasznos tanácsok és szempontok: ld. a forráslinken. (via MIBE-hírlevél link ) Diskurzus a témában: link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |