Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Hogyan gyűjtsünk ismereteket a közösségi médiában?

Mary Ellen Bates USA-beli független információs tanácsadó előadása (Harvesting Insights From Social Media) szerint a közösségi média haszna a mindennapokban az információs szakember számára:
- a legfontosabb kurrens információ beszerzése
- egy az információkeresési projekt során megkereshető szakértő azonosítása és értékelése
- szakmai fejlődés, tanulás
- kurrens esemény figyelése (élőben, vagy hírekben)
- saját vagy ügyfelünk kommunikációjának, vagy éppen a róla szóló információk figyelése.
Van azonban néhány szabály, amelyeket érdemes betartani:
- Nem cikkeket, hanem emberek gondolatait és jelzéseket keresünk.
- Ügyfeleink elvárásait tartsuk szem előtt (különben gyorsan elkalandozunk).
- Intézményünk vagy megbízónk közösségimédia-kutatási irányelvei szerint járjunk el.
- Használjunk összetett keresést (LinkedIn, Twitter, Google).
- Állítsuk be az adatvédelmi paramétereket.
- Fontoljuk meg prémium szolgáltatások használatát (LinkedIn, HootSuite / Tweetdeck).
- Mindezek közben ne csak leselkedjünk, hanem váljunk az adatfolyam részévé (már csak marketing szempontból is).
- Ne tévesszük szem elől a 80:20 szabályt, pl.: a források 20%-a adja a hasznos tartalom 80%-át.
- A találati eredmények 4. oldalát is nézd meg.
- Ne higgy mindent el, amit olvasol.
- Ne zárkózzál el azoktól az adatoktól, amelyekkel nem értesz egyet.
Bates a LinkedIn keresési tippek között megemlíti: legyél tisztában, hogy mire utaló adatokat keresel; kereshetsz iparágra, területi egységre, alternatív nevekre; visszafelé is kereshetsz, p. személyek portréit a Google Képek Bing Images, TinEye). (ref.: MG)
További hasznos tanácsok és szempontok: ld. a forráslinken. (via MIBE-hírlevél link )
Diskurzus a témában: link

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról