Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Hogyan használja eredményesen a könyvtár a Google Ad szolgáltatását? (olvasóink szavazatára)

A Google reklámjaiban rengeteg lehetőség rejlik. A flexibilis helymeghatározó lehetőségek, a költségvetési limitek, a kulcsszavak használata, a valós idejű eredmények és a hatékonyság mérésének képessége mind olyan tulajdonságok, melyek miatt eredményesebbek, mint a nyomtatott reklámok.
Azonban a megfelelő reklám elkészítése sok időt és pénzt igényelhet. A Westerville-i Közkönyvtár dolgozói viszont rátaláltak Angela Hursh bejegyzésére link a Google-reklámokról, amely elmagyarázza, hogy hogyan juthatnak hozzá a könyvtárak havonta akár 10.000 dollár értékű Google Ad szolgáltatáshoz. A fizetséget egy Koios nevű cég vállalja át a könyvtártól, akik megszervezik a reklámkampányt egy éves díjért cserébe.
2020 márciusában felkeresték a Koios céget, hogy további információt szerezzenek. A cég elmagyarázta, hogy céljuk a minél több reklámfelület fenntartása az elérhető 10.000 dollárból. Ez a fajta reklámozás az alapján működik, hogy ki mennyit hajlandó fizetni kattintásonként. A cél, hogy minél kevesebbet kelljen fizetni, de mégis a keresési találatok tetején maradjanak. A Koios ezt kevésbé népszerű keresőszavak használatával éri el.
A Google Ad Grant nonprofit szervezetek számára érhető el, ezért a könyvtárat a Westerville-i Könyvtári Alapítvány szponzorálta. Segítségükkel a könyvtár elvégzett néhány módosítást, és 2020 májusára a Koios 23 különböző reklámot tervezett kapcsolódó kulcsszavakkal (pl. nyári olvasási kihívás, e-könyvek). Ezek 13 nap alatt 2321 látogatót vonzottak a könyvtár weboldalára. Ez majdnem 3.400 dollárba került volna a Google Ad Grant nélkül.
Figyelembe kell venni ennek a módszernek a negatív oldalát is. Például nem jutnak el a reklámok azokhoz, akik más keresőt (Bing, Yahoo) használnak. Ennek ellenére azonban kifizetődő, hiszen a Koios dolgozói intézik a teljes reklámkampányt, a könyvtár pedig bármikor jelezheti, ha el szeretne távolítani vagy hozzá szeretne adni egy hirdetést.
A Westerville-i Közkönyvtár az egyéves szerződés során 7000 dollárt költött 117.484 dollár értékű Google-reklámért cserébe. Ennek eredményeként több mint 600.000 alkalommal jelentek meg a találatok elején, a weboldaluk pedig több mint 74.000 látogatót számlált. Minden látogatásért nagyjából 9 centet fizettek, ami alacsony ár egy magas megtérülésért cserébe. (ref.: Salamon Sára)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról