Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Hogyan növelhető az iskolai könyvtárak képessége, bevethetősége? (olvasóink szavazatára)

Hiányos a diákok felsőoktatásra való felkészültsége. Ezt a könyvtárosok információs műveltséggel pótolhatják. Egész életükben hasznos lesz azoknak a gyerekeknek, akik elsajátítják a készséget. Legalábbis ez az optimista olvasata egy közelmúltbeli amerikai felmérésnek általános és középiskolákban. (link
Probléma viszont van. A felsős hallgatók 69 százaléka készül a felsőoktatásba. De csak az iskolai könyvtárak negyedének van felkészítő stratégiája. Információs műveltséget az intézmények 96 százalékában tanítanak valahogyan. De nehéz helyet találni ennek más kompetenciák mellett. A szakértők viszont kihasználhatják ezt a hiányt, csak kis támogatásra van szükségük.
Például Susannah Goldstein a New York-i Brearley iskolai könyvtárosa felsőoktatási szintű kutatást tanított a diákoknak. A diákok meg tudnak csinálni bizonyos feladatokat. De hiányzik számukra a kutatásról alkotott nagyobb kép. Ebben mélyedtek el a feladatban lépésről-lépésre. A feladat együttműködésre is ösztönözte a diákokat.
Az iskolai könyvtárak kevesebb mint negyede működik együtt felsőoktatási könyvtárakkal. A kapcsolat széles skálán mozog. A passzív partnerségtől az aktív, közös információs műveltség oktatásig. Nagyjából felük bátorítja a diákokat látogatásra, megszervezi a látogatást vagy csak bemutatja a helyi felsőoktatási könyvtár weboldalát. Ennél kevesebb helyen a felsőoktatási könyvtáros látogat az iskolába (29%), közös programot dolgoznak ki (16%) vagy elfogadják a diákigazolványt beiratkozáshoz (8%).
A közkönyvtárakkal szintén csak az iskolai könyvtárak 24 százaléka működik együtt. Pedig az információs műveltség az élet minden területén hasznos, iskolán kívül is hatékony lenne a fejlesztése. Még akkor is, ha a diákok egy része nem tanul tovább felsőoktatásban. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 23.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról