Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Hogyan támogatják a főiskolai könyvtárak a hallgatók sikerességét és hogyan működnek velük együtt? (olvasóink szavazatára)

Szeptember 9-én az Ithaka S+R nyilvánosságra hozta legújabb kérdőívének eredményeit, melyben közösségi főiskolai (community college) könyvtárak igazgatóit kérdezték a vezetői szereppel, stratégiákkal és a járvány alatti együttműködésekkel kapcsolatban. A 321 válaszadó beszámolt erőfeszítéseikről a hallgatók sikereinek elősegítése kapcsán, a Covid hatásairól, illetve a kihívásokról.
Christine Wolff-Eisenberg, az Ithaka munkatársa elmondta, hogy ez a projekt azért jött létre, mert rájöttek, a diákok különféle egyéni erősségeket és kihívást hoznak magukkal az egyetemre. Néhány hallgatónak - pl. alacsony jövedelmű családból származó vagy külföldi - nagyon nehéz eligazodni a hallgatói szolgáltatások között, és a Covid felerősítette ezeket a problémákat. Azóta az intézmények jobban odafigyelnek kommunikációjukra.
Mint sok más intézmény, a közösségi főiskolák is sokkal kevesebb pénzt kaptak a járvány alatt. A válaszadók közel fele jelzett pénzügyi visszaesést az elmúlt egy évben. Nincs nyilvánvaló, egységes mértéke ezeknek a csökkentéseknek, és 47%-uk nem tudja, hogy a járvány hogyan fogja hosszútávon befolyásolni a költségvetést. Azonban az oktatás támogatására hozott törvények segítettek, és a vezetők számítanak a tanulást segítő eszközök (pl. a nyílt oktatási segédanyagok, analitikai eszközök, fejlettebb távoktatás és tanszékek közötti együttműködés) növekvő támogatására.
- A megkérdezett igazgatókat kevésbé érdeklik a beiratkozással, visszatartással, diplomázással kapcsolatos mérföldkövek, valamint az átiratkozások és végzés utáni kilátások, mint egyetemi kollégáikat.
- A válaszadók alig fele értékelte az iskola számára nagyon fontosnak a könyvtár erejét a tanulásban való segítség és közösségépítés szempontjából. Viszont 83%-uk tartja fontosnak a kutatói, kritikai elemzői készségek fejlesztését és az információk világában való eligazodás készségét. A jelentés szerint ez az elszakadás következhet szervezeti különbségekből, vagy abból, hogy nem tudják sikeresen demonstrálni a könyvtár részvételét az intézmény és a hallgatók sikerességében.
- Úgy vélik, a könyvtárak legfontosabb feladata a hallgatók sikerességének kapcsán a tanulás támogatása, a közösség építése és a megfelelő technológia biztosítása. Ebbe beletartozik az információs világban való eligazodás segítése, valamint laptopok és wifi hotspotok biztosítása a járvány idején.
Az Ithaka dolgozói remélik, hogy az eredmények beszélgetést indítanak majd el a könyvtári dolgozók között, és segítenek jobbá tenni az intézményeket, valamint támogatni a hallgatókat. (ref.: Salamon Sára)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról