SzavazásMennyiben látod eredményesnek az Országos Könyvtári Napokat?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Hogyan támogatják a főiskolai könyvtárak a hallgatók sikerességét és hogyan működnek velük együtt? (olvasóink szavazatára)
Címkék: USA | könyvtár, felsőoktatási v. szak- | hozzáférés, nyitva tartás | használó (szegény) | gép, technikai eszköz | felmérés | kritikus / kritikai olvasás, gondolkodás (2013-) | kutatás + fejlesztés |
Szeptember 9-én az Ithaka S+R nyilvánosságra hozta legújabb kérdőívének eredményeit, melyben közösségi főiskolai (community college) könyvtárak igazgatóit kérdezték a vezetői szereppel, stratégiákkal és a járvány alatti együttműködésekkel kapcsolatban. A 321 válaszadó beszámolt erőfeszítéseikről a hallgatók sikereinek elősegítése kapcsán, a Covid hatásairól, illetve a kihívásokról.
Christine Wolff-Eisenberg, az Ithaka munkatársa elmondta, hogy ez a projekt azért jött létre, mert rájöttek, a diákok különféle egyéni erősségeket és kihívást hoznak magukkal az egyetemre. Néhány hallgatónak - pl. alacsony jövedelmű családból származó vagy külföldi - nagyon nehéz eligazodni a hallgatói szolgáltatások között, és a Covid felerősítette ezeket a problémákat. Azóta az intézmények jobban odafigyelnek kommunikációjukra. Mint sok más intézmény, a közösségi főiskolák is sokkal kevesebb pénzt kaptak a járvány alatt. A válaszadók közel fele jelzett pénzügyi visszaesést az elmúlt egy évben. Nincs nyilvánvaló, egységes mértéke ezeknek a csökkentéseknek, és 47%-uk nem tudja, hogy a járvány hogyan fogja hosszútávon befolyásolni a költségvetést. Azonban az oktatás támogatására hozott törvények segítettek, és a vezetők számítanak a tanulást segítő eszközök (pl. a nyílt oktatási segédanyagok, analitikai eszközök, fejlettebb távoktatás és tanszékek közötti együttműködés) növekvő támogatására. - A megkérdezett igazgatókat kevésbé érdeklik a beiratkozással, visszatartással, diplomázással kapcsolatos mérföldkövek, valamint az átiratkozások és végzés utáni kilátások, mint egyetemi kollégáikat. - A válaszadók alig fele értékelte az iskola számára nagyon fontosnak a könyvtár erejét a tanulásban való segítség és közösségépítés szempontjából. Viszont 83%-uk tartja fontosnak a kutatói, kritikai elemzői készségek fejlesztését és az információk világában való eligazodás készségét. A jelentés szerint ez az elszakadás következhet szervezeti különbségekből, vagy abból, hogy nem tudják sikeresen demonstrálni a könyvtár részvételét az intézmény és a hallgatók sikerességében. - Úgy vélik, a könyvtárak legfontosabb feladata a hallgatók sikerességének kapcsán a tanulás támogatása, a közösség építése és a megfelelő technológia biztosítása. Ebbe beletartozik az információs világban való eligazodás segítése, valamint laptopok és wifi hotspotok biztosítása a járvány idején. Az Ithaka dolgozói remélik, hogy az eredmények beszélgetést indítanak majd el a könyvtári dolgozók között, és segítenek jobbá tenni az intézményeket, valamint támogatni a hallgatókat. (ref.: Salamon Sára) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |