SzavazásMennyiben látod eredményesnek az Országos Könyvtári Napokat?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Hogyan tehetjük állományunkat a lehető legkívánatosabbá? Merchandising-praktikák 1. (olvasóink szavazatára)
Címkék: marketing | könyvtári tér, enteriőr | információ prezentálása | használó, igény | berendezés, eszköz, bútor | Anythink Libraries | állománygazdálkodás | USA | könyv, papír alapú |
Akárcsak a boltoknak, a könyvtáraknak is vonzóvá kell tenni a készletet. Rávenni a látogatókat új dolgok kipróbálására. Növelni a kölcsönzést, megbeszéléseket és forgalmat generálni. Ennek eszköze a merchandising.
Az Anythink Könyvtár link kölcsönzési mutatója 91 százalékkal nőtt a módszerrel. Az intézményben Stacie Ledden, innovációért és brand stratégiáért felelős igazgató vezette be a praktikákat. Hozzáteszi, a javulás nem csak ennek, hanem új fiókkönyvtáraknak és a szolgáltatási filozófia átalakításának is köszönhető. Ledden meglátása szerint a könyv a könyvtár fő terméke. A merchandising egy módja a bemutatásának. Közben a felhasználók vágyait is ki kell szolgálni. A sikeres merchandising "egy üzenet az agynak". Az egyik kulcsüzenet, hogy a látogatók nem egy virtuális termék miatt hagyják el otthonuk, hanem a szórakoztatásért és a jutalomért. A tereknek és a termékeknek vonzónak kell lenniük. Fogadótér: - Az épületnek kívülről is újszerűséget kell sugallni. Ha az régies, a belső is annak fog tűnni. - Egy átépítés előtt érdemes megfigyelni, merre közlekednek a látogatók. Majd eszerint rendezni a teret. Az elrendezés művészete: - A könyvgyűjtemény méretében a "kevesebb több". A fehér falakon meg tud pihenni az ember szeme. - A kisebb polcok, kevesebb könyvvel hatékonyabbak. A túl sok könyv múzeumi kiállítás hatását kelti. - De ha egy könyvből több is van, akkor érdemes mindet kitenni. Az a népszerűséget mutatja. - Érdemes a piramis formát is alkalmazni, ami vezeti a szemeket. (ref.: Habók Lilla) Régebbi hírforrás(ok): Marketing-ötlet 13. - A könyvbemutatás módszertana - a nagyobb forgásért (olvasóink szavazatára) link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |