Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Hogyan tehetjük állományunkat a lehető legkívánatosabbá? Merchandising-praktikák 1. (olvasóink szavazatára)

Akárcsak a boltoknak, a könyvtáraknak is vonzóvá kell tenni a készletet. Rávenni a látogatókat új dolgok kipróbálására. Növelni a kölcsönzést, megbeszéléseket és forgalmat generálni. Ennek eszköze a merchandising.
Az Anythink Könyvtár link kölcsönzési mutatója 91 százalékkal nőtt a módszerrel. Az intézményben Stacie Ledden, innovációért és brand stratégiáért felelős igazgató vezette be a praktikákat. Hozzáteszi, a javulás nem csak ennek, hanem új fiókkönyvtáraknak és a szolgáltatási filozófia átalakításának is köszönhető.
Ledden meglátása szerint a könyv a könyvtár fő terméke. A merchandising egy módja a bemutatásának. Közben a felhasználók vágyait is ki kell szolgálni. A sikeres merchandising "egy üzenet az agynak". Az egyik kulcsüzenet, hogy a látogatók nem egy virtuális termék miatt hagyják el otthonuk, hanem a szórakoztatásért és a jutalomért. A tereknek és a termékeknek vonzónak kell lenniük.
Fogadótér:
- Az épületnek kívülről is újszerűséget kell sugallni. Ha az régies, a belső is annak fog tűnni.
- Egy átépítés előtt érdemes megfigyelni, merre közlekednek a látogatók. Majd eszerint rendezni a teret.
Az elrendezés művészete:
- A könyvgyűjtemény méretében a "kevesebb több". A fehér falakon meg tud pihenni az ember szeme.
- A kisebb polcok, kevesebb könyvvel hatékonyabbak. A túl sok könyv múzeumi kiállítás hatását kelti.
- De ha egy könyvből több is van, akkor érdemes mindet kitenni. Az a népszerűséget mutatja.
- Érdemes a piramis formát is alkalmazni, ami vezeti a szemeket. (ref.: Habók Lilla)

Régebbi hírforrás(ok): Marketing-ötlet 13. - A könyvbemutatás módszertana - a nagyobb forgásért (olvasóink szavazatára) link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról