SzavazásKönyvtáros utánpótlás - mennyiség
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Hogyan tettük teljesen digitálissá a könyvtárunkat? (olvasóink szavazatára)
Címkék: távmunka | szervezés, szervezeti kérdések | innováció, szolgáltatásfejlesztés | hozzáférés, nyitva tartás | helybenolvasás | digitális dokumentumok | Bryant & Stratton College's Library, NY | tervezés, stratégia | tájékoztatás (virtuális) | információ szolgáltatása weben |
A Bryant & Stratton College's (B&SC) könyvtára link 2022 téli szemeszterétől kezdve áttért teljesen virtuális könyvtári üzemmódra. A gyűjtemény teljesen elektronikusan érhető el. A személyzet távmunkában dolgozik New York, Ohio, Virginia és Wisconsin kampuszain.
Az átalakításhoz sok minden már rendelkezésre állt. Eddig is sokan használták a digitális szolgáltatásokat. Például 50 adatbázis volt elérhető a kutatásokhoz. A felhasználók korábban is kérdezhették chaten a könyvtárosokat a LibAnswers szolgáltatásokba beépülő eszközén keresztül. Mégis át kellett gondolni, hogyan tehető minden digitálisan felhasználóbarátabbá. A B&SC főbb intézkedései közül néhány példa: - LibAnswers kiterjesztése: a chates csatorna vált a fő eszközzé a digitális üzemmódban, ezért erre nagyobb fókuszt kellett helyezni. Korábban csak este és hétvégéken alkalmazták, de most áttértek az éjjel-nappali elérhetőségre 24/7-ben. További szolgáltatásokban tették elérhetővé az eszközt, pl. dokumentumkiszállításnál és kutatási konzultációk ütemezésénél is. A kérdezz-felelek oldal többfunkciós referencia pulttá vált. - Nyomtatott gyűjtemények felszámolása: három lehetséges módszert állapítottak meg a kampuszon található gyűjtemények megszüntetésére: 1. Better World Book-nak adományozás. 2. Oktatóknak adományozás. 3. Egyetemi tanulóközpontoknak adományozás. - Könyvtári terek tanulóközponttá alakítása: a központokban koordinátorok kezdték ellátni a feladatokat. Ők voltak egyben a campus kapcsolattartói a könyvtárakkal. Néhány helyen megtartották a könyvek egy részét. De a könyvtár felhívta a figyelmet, hogy a jövőben csak e-forrásokat szerez be. - Kommunikáció az oktatókkal: az általános kommunikációt a campus koordinátorok végzik, de a könyvtárosok is elérhetők az oktatóknak. Részt vesznek értekezleteken, pl. akkreditációs megbeszéléseken is. Belső szakmai műhelyeket szerveznek. - Felfedezést segítő oldal kiterjesztése: a könyvtár elhagyta a hagyományos integrált könyvtári rendszert, és a szolgáltatóval együttműködésben a BIBFRAME/összekapcsolt adattechnológiát illesztette be a virtuális könyvtárba. Ezen keresztül több rendszerrel megosztható a gyűjtemény. - Könyvtári weboldal átalakítása: a korábbi campus aloldalak helyett egy egységes felületet hoztak létre. A weboldalról elérhető a chat, email és videóhívás is a mélyebb kutatói megbeszélésekhez. Létrehoztak egy linkgyűjteményt az egyetem valamennyi szakjához, és egy összetett keresőt a könyvtári rendszerekhez. - Gyűjteményszervezés: a szerzeményezés továbbra is megmaradt, csak digitálissá vált. Ha speciális igény érkezik be, akkor azt 24 órán belül elérhetővé teszik. A szolgáltatások javítása érdekében hallgatói kérdőívet küldtek ki, és a válaszok alapján szeretnék meghatározni a következő lépéseket. (ref.: Habók Lilla) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |