Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Így növelhető a munkaerő elkötelezettsége és boldogsága

Ha a munkaadó teret ad arra, hogy ennek megfelelően a dolgozó új feladatokat kaphasson, vagy kicsit átszervezve a munkakörét, kevesebb időt fordítson a számára semmilyen örömöt nem okozó feladatokra, akkor a végeredménnyel mindenki nyer.
Ehhez persze nem kell feltétlenül szervezett lehetőséget biztosítani, rengeteg ember magától testre szabja a munkakörét, hiszen sokunknál ez teljesen természetes hozzáállás.

Egy, kórházi takarítók körében végzett kutatás azonban világosan megmutatta, mennyit is ér a munkakör testreszabása, ebben ugyanis kiderült, hogy a takarítók közül azok, akik eltértek a munkaköri leírásuktól, sokkal jelentőségteljesebbnek ítélték meg a munkájukat, azt mondták, ezt a munkát nem tudná bárki elvégezni. Azok viszont, akik szerint a munkájukat bárki elvégezhetné helyettük, általában követik a munkaköri leírást.

A két csoport munkavégzésében tényleg sok a különbség: a munkaköri leírástól eltérő takarítók például gyakran kísérgetik a betegeket, beszélgetnek velük és a hozzátartozókkal, segítenek nekik, és a betegek igényeire figyelve végzik a takarítást is, úgy szervezik a munkaidejüket, hogy lehetőleg minden kórteremben akkor takarítsanak, amikor a betegek kezelésen vannak, hogy ne zavarja őket a tisztítószer szaga. Ezek a takarítók proaktívak a saját munkájukban, új feladatokat vesznek fel, és elhagyják azokat, amikről a munkavégzés során esetleg bebizonyosodik, hogy nincs különösebb jelentőségük. Éppen ez a proaktivitás az, ami létrehoz egy teljesen egyedi, személyre szabott munkakört, amiről a takarító úgy érzi, nem biztos, hogy bárki utána tudná csinálni.

A vicc az, hogy bár Wrzesniewski kutatásai szerint határozottan jobb hellyé tették a kórházat ezek a proaktív takarítók, és ők maguk is jobban érezték magukat a munkájukban, a kórháznak gőze sem volt arról, hogy a takarítók egy része így dolgozik, a többi meg nem.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról