Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Így tesz a legjobb könyvtári marketinges (olvasóink szavazatára)

Az év könyvtári marketingese címet Nicholas Brown kapta az USA-ban. 2020 januárjában kezdett a Prince George's County Memorial Library System link új, marketinges és kapcsolatépítő igazgatói pozíciójában. A két munkakör jellemzően két külön osztályhoz szokott tartozni, de az intézet vezetője szerint ennél szorosabban kapcsolódik. Az eseményszervezésnek tandemben kell együtt dolgozni a kommunikációsokkal. Ahelyett, hogy csak a végén kapnak egy anyagot az eseményről, amit népszerűsíteni kell.

Pandémia alatt: A 19 fiókkönyvtár köré vakcinációs forróvonalat szervezett (információadás, időpontfoglalás, oltás népszerűsítés), kreatív inkubátor tereket alakított ki, növelte a spanyol nyelvű szolgáltatások számát, partnereket hozott szerte az országból. A holisztikus, "dobozon kívülre látó" szemlélettel valóban növelte a könyvtár elérését.

Brown sokszínű múltja: Előtte dolgozott például a washingtoni művészeti egyesület igazgatójaként, a Kongresszusi Könyvtár eseményszervezőjeként és zenei divíziójának koncert producereként. Jelenlegi pozíciója mellett adjunktus az Amerikai Katolikus Egyetemen. Nincs marketinges végzettsége, de elmondása szerint minden korábbi munkája erről szólt, és ez segíti a holisztikus szemléletben. Szerinte mind a történetmesélésről szól a célközönség számára.

Online programok, partnerséggel: A karantén lehetőséget teremtett, hogy bemutassa tudását. A könyvtár elsők közt tért át a virtuális programszervezésre, spanyol nyelvű tanórák segítésére. Brown számára a múltja miatt az online videózás nem volt új terep. A megvalósításban mindig a partnerségeket keresi, ami minden fél számára egyaránt előnyöket jelent. Például a helyi futballklubbal közös oktatóanyagot vett fel, amit a rádióban adtak le. Együttműködik LMBTQ közösségekkel, antirasszista és társadalmi jogvédő csoportokkal. A közösségek hozzák a tartalmat a programokhoz, a könyvtár adja a technológiai támogatást és szervezi a közönséget.

Támogatás: A költségvetést egy ismert támogató segíti, aki gyerekkorában gyakran látogatta a könyvtárat. [Érdemes minden könyvtárnak átgondolni, hogy a korábbi látogatói közül kik lennének hajlandók adományozni vagy együttműködni projektekben - szerk.] Sam Brin, a Google-alapító Sergey Brin testvére és a Pull Up Fund alapítója. Több, mint 2,5 millió dolláros pénzösszeget adományozott. Plusz együtt kialakították a szolgáltatást, hogy a felhasználók 900 internettel ellátott Chromebookot kölcsönözhessenek a könyvtárból. A jövőben 5 technológiai labort alakítanak ki közösen, külön-külön témákkal. Mindezt Nicholas Brown kapcsolatteremtő készségének, partneri megállapodásainak következtében. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról