Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Innováció - ügyfélmegtartás céllal - pl. a légiiparban

A költség- és létszámcsökkentés mellett kreatív ötleteket is bevetnek a koronavírus-járvány miatt válságba került légitársaságok.
- Fél óra alatt elfogytak a jegyek a Singapore Airlines sehová sem induló járatára. A légitársaság a következő két hétvégére étteremmé alakítja át egyik Airbus A380-as gépét, s a turistaosztályon nettó 50, a business osztályon 300, a fedélzeti lakosztályban 600 szingapúri dollárt (11 500, 69 ezer és 138 ezer forintot) kér a neves séf által összeállított menüért.
- Az ausztrál Qantas sétarepüléseket szervez: a gépek Sydney-ben szállnak fel és le, az út során az utasok a levegőből nézhetik meg az ország legszebb tájait vagy éppen a Nagy-korallzátonyt. A legdrágább a Déli-sark fölé indított járat - amelyre a business osztályú jegy nyolcezer ausztrál dollárba (1,76 millió forintba) kerül. - Indul Budapest-Budapest járat is, a Smartwings légitársaság október 25-én viszi nagyjából egyórás országnéző sétarepülésre az érdeklődőket a Liszt Ferenc repülőtérről. Az utasok a levegőből csodálhatják meg Budapestet, a Dunakanyart, a Balatont és a Bakonyt, legalábbis a terv szerint, amely az időjárás függvényében is változhat. Landolás után egy szintén egyórás reptérbemutató körútra is elviszik a 26-35 ezer forintot fizető kuncsaftokat - igaz, ezt már busszal teljesítik.
- A finn nemzeti légitársaság, a Finnair szupermarketekben kezdte forgalmazni a korábban az első osztályon kínált ételeket, egyebek mellett rénszarvas-húsgolyókat és sarkvidéki lazacot, hogy ne kelljen elbocsátani a teljes konyhai személyzetet.
- A Thai Airways az utóbbi időben kihasználatlan bangkoki székházának második emeletét repülőgépbelsőre emlékeztető módon rendezte be étteremnek. A vendég beszállókártyával igazolja a foglalását, és a menüt a turistaosztályon, a kávét pedig a business osztályon megszokott ülésekben lehet elfogyasztani, amelyeket a kényszerűen leállított gépekből vittek a helyszínre.
Az IATA [a légiipar IFLA-ja - szerk.] szerint világszerte több százezer ember veszítheti el az állását 2022 végéig az ágazatban, s a repülés már később sem lesz olyan, mint a koronavírus-járvány előtt volt.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról