Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Kedveltebb az egyetemi újságok nyomtatott változata -- tengerentúli tapasztalatok

Annak ellenére, hogy az amerikai egyetemi épületegyütteseket a világ legjobban behálózott helyei között tarthatjuk számon, az egyetemi lapok nyomtatott változatai továbbra is jóval népszerűbbek, mint online kiadásaik. (...) Arról, hogy az ország több ezer egyetemi újságjából hánynak van egyáltalán webhelye, nem áll rendelkezésre pontos statisztika. A Student Monitor piackutató tavaly tavasszal készült közvélemény-kutatása szerint a hallgatók 30%-a számolt be arról, hogy az egyetemi újság a hálózaton is elérhető. Azok közül pedig, akiknek tudomása volt a webes verzió létezéséről, csak 29% olvasott legalább egy számot a felmérést megelőző hónapban. Az utolsó öt nyomtatott számból viszont 44% legalább hármat kézbe vett a vizsgált időszakban.
Egyes egyetemi lapok weboldalai (különösen a nagy egyetemek esetében) ugyanakkor számottevő forgalmat vonzanak magukhoz. A látogatók köre azonban nem szükségszerűen az egyetemi hallgatókból, hanem a szülőkből, az öregdiákokból, valamint a böngészés során véletlenül odavetődő felhasználókból tevődik össze.
Mivel a lapok online verziói kevés hallgatót vonzanak, a hirdetők sem dolgoznak nagy anyagi ráfordítással. Sokszor azok a hirdetők sem hajlandók fizetni a webes reklámokért, akik a nyomtatott kiadásban rendszeresen hirdetnek. Még az online hirdetőket sikeresen magukhoz vonzó kiadványok esetében is csak a reklámbevételek töredéke származik a webes verzióból.
Az egyetemi lapok jó része saját webmesterek alkalmazása helyett külső vállalkozóknak adja ki az online kiadvány elkészítésének feladatát. A szerződő cég viszonzásképpen jogosultságot szerez arra, hogy mindkét változatban hirdetéseket értékesíthessen. A legtöbb esetben azonban a professzionális külső szakértelem és a rengeteg fejlesztés is kevés ahhoz, hogy a hallgatókat a nyomtatott verzióról a hálóra csábítsa át, bár a webes kiadás létjogosultsága mellett érvelők úgy látják, a technológiai fejlesztések az egyetemi kiadványok online olvasótáborát is fokozatosan megnövelik majd.
Számos okot találhatunk arra, hogy miért volna célszerűbb, ha a hallgatók az elektronikus változatot olvasnák. Az online újság nemcsak használhatóbb és kényelmesebb, de a korábbi számok és cikkek is hozzáférhetőek, és előfordulhat, hogy az egyetemen kitett elvihető nyomtatott példányokból már nem maradt egy sem.
"Vannak, akik már azelőtt szeretnék elolvasni a híreket, hogy azok nyomtatásba kerülnének - mutat rá Matt Donnelly, a The Daily Northwestern főszerkesztője. - Sokan szokásos reggeli készülődésük részeként elolvassák az online változatot, megnézik, kaptak-e e-mailt, és elolvassák az országos híreket."
Az egyetemi lap nyomtatott változata azonban a legtöbb hallgató számára továbbra is az egyetemi élet szerves részét képezi. "Nézzen körül bármelyik hallgatói csoporton belül, és azt fogja látni, hogy egy csomó egyetemista ül az asztal körül: újságot olvasnak, szocializálódnak - emeli ki Eric Weil, a Student Monitor munkatársa. - Egy ilyen jellegű tevékenységet nem lehet a hálóra áttenni."

Régebbi hírforrás(ok): link Infinit Hírlevél, 08. 29.
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról