Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Csak ami a használó számára érték -- kék óceán piacstratéga könyvtáraknak is

A kék óceán üzleti modell (BOS) lényege: nem a versenytársakat kell figyelni, hanem azt, mivel lehetne a nem-fogyasztókat is a termékre rávenni. A versenystratégiák által oly jól megtanult verseny-eszközök ugyanis rendkívül erős kondicionáló hatást fejtettek ki legtöbbünkre. A vastag szemellenzők mögül nem látunk se jobbra se balra, csak előre, a saját szektorunkra, a saját és a versenytársaink termékeire illetve ügyfeleire koncentrálunk. A Kék Óceán eszközök segítenek levenni a szemellenzőt. Pl. 'Ma egy helyi ácsbrigád vagyunk, holnap Európa összes játszótere potenciális ügyfelünk lehet egy Rubik kocka-szerű új logikai játszótérelem modellezésével.' Bármely egység, cég, ország, régió, külföldi tőkebefektetés, de akár egyéni karriert is támogathat.
A link felsorolja a különbségeket. A versenystratégiák meglévő piacokban, azok szegmentálásában, réspiacok kutatásában, a versenytársak folyamatos figyelésében a benchmarking gondolkodik. Ez a Vörös Óceán, azaz versenystratégia. A BOS a meglévő, strukturált, ismert piacokon kívüli, új, aggregált! piac teremtésének a lehetőségét kutatja egy fontos szempontot szem előtt tartva. Ez pedig az, hogy amit nyújt, az a vásárlói értéket költségcsökkentő módon növelje. És ez nem fából vaskarika!
Gondoljunk csak bele, pénzből nem nehéz teremteni, de nem lehetünk biztosak abban, hogy amit teremtünk, azt valaki meg is fogja venni. Ha viszont a termékünk vagy szolgáltatásunk vásárlói értéket növel és ezzel párhuzamosan az árát is csökkenteni tudjuk, akkor beszélhetünk a Kék Óceán automatizmus beindulásáról, amikor nagyon sokaknak kell az, amit mi nyújtani tudunk. Azt kell megfigyelni, hogy melyek a termékek és szolgáltatások azon jellemzői és tulajdonságai, amelyek valós vásárlói értéket képeznek, ami az embereknek tényleg kell. Ezekből nem szabad engedni, sőt ilyen tulajdonságokkal tovább kell erősíteni a termékünket. Akkor miből engedjünk? Amire az embereknek igazából nincs is szükségük. Ha jól megvizsgáljuk fogyasztói társadalmunk termékeinek a tulajdonságait, rengeteg sok pazarlást, költségcsökkentési lehetőséget találunk. Ezeket kell mostantól kiaknázni.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról