SzavazásKönyvtáros utánpótlás - mennyiség
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Csak ami a használó számára érték -- kék óceán piacstratéga könyvtáraknak isA kék óceán üzleti modell (BOS) lényege: nem a versenytársakat kell figyelni, hanem azt, mivel lehetne a nem-fogyasztókat is a termékre rávenni. A versenystratégiák által oly jól megtanult verseny-eszközök ugyanis rendkívül erős kondicionáló hatást fejtettek ki legtöbbünkre. A vastag szemellenzők mögül nem látunk se jobbra se balra, csak előre, a saját szektorunkra, a saját és a versenytársaink termékeire illetve ügyfeleire koncentrálunk. A Kék Óceán eszközök segítenek levenni a szemellenzőt. Pl. 'Ma egy helyi ácsbrigád vagyunk, holnap Európa összes játszótere potenciális ügyfelünk lehet egy Rubik kocka-szerű új logikai játszótérelem modellezésével.' Bármely egység, cég, ország, régió, külföldi tőkebefektetés, de akár egyéni karriert is támogathat.
A link felsorolja a különbségeket. A versenystratégiák meglévő piacokban, azok szegmentálásában, réspiacok kutatásában, a versenytársak folyamatos figyelésében a benchmarking gondolkodik. Ez a Vörös Óceán, azaz versenystratégia. A BOS a meglévő, strukturált, ismert piacokon kívüli, új, aggregált! piac teremtésének a lehetőségét kutatja egy fontos szempontot szem előtt tartva. Ez pedig az, hogy amit nyújt, az a vásárlói értéket költségcsökkentő módon növelje. És ez nem fából vaskarika! Gondoljunk csak bele, pénzből nem nehéz teremteni, de nem lehetünk biztosak abban, hogy amit teremtünk, azt valaki meg is fogja venni. Ha viszont a termékünk vagy szolgáltatásunk vásárlói értéket növel és ezzel párhuzamosan az árát is csökkenteni tudjuk, akkor beszélhetünk a Kék Óceán automatizmus beindulásáról, amikor nagyon sokaknak kell az, amit mi nyújtani tudunk. Azt kell megfigyelni, hogy melyek a termékek és szolgáltatások azon jellemzői és tulajdonságai, amelyek valós vásárlói értéket képeznek, ami az embereknek tényleg kell. Ezekből nem szabad engedni, sőt ilyen tulajdonságokkal tovább kell erősíteni a termékünket. Akkor miből engedjünk? Amire az embereknek igazából nincs is szükségük. Ha jól megvizsgáljuk fogyasztói társadalmunk termékeinek a tulajdonságait, rengeteg sok pazarlást, költségcsökkentési lehetőséget találunk. Ezeket kell mostantól kiaknázni. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |