SzavazásElőny-e, ha egy könyvtáros kritikus / kritikai gondolkodó?
KIT hírlevél évfolyamok2021
|
Kísérleti tankönyvek - egyelőre marad a csapnivaló minőség
Címkék: átszervezés, racionalizálás | minőség, -irányítás, -fejlesztés | könyv, papír alapú | oktatás, tanulás | cselekvésképtelenség | emberi minőség | etika, fegyelmi kérdések |
Bár a tankönyvpiac monopolizálásának eredeti célja a kaotikus kínálat, no és a szülők költségeinek csökkentése volt, a szándék máig nem, vagy nem így valósult meg.
A kísérleti könyvek java része ugyanis végképp leszerepel. A használatukról készült kérdőíves felmérés szerint csak a pedagógusok 23 százaléka tanítana belőlük szívesen a következő tanévben, s ötös skálán 3,6-ra értékelték a tananyag minőségét. Pedig valószínű, hogy a kérdőívet sokan ki sem töltötték azok közül, akik még ennél is elégedetlenebbek a könyvekkel, a pedagógusok körében ugyanis általános a megfélemlítés, a megfelelési kényszer - fejtegették többen is a HVG-nek. A silány minőségen nincs mit csodálkozni: a kísérleti tankönyvek 75 százaléka a mai napig nem ment át azon a szigorú engedélyezési eljáráson, mint a magánkiadók könyvei. Az állítólag legjobban sikerült másodikos olvasókönyvről pedig az az "elszólás" szerepel az OFI vezetői összefoglalójában: "az olvasókönyvvel való elégedettséget tükrözi, hogy összességében jó (4,0) osztályzatot kapott, alig rosszabbat, mint a kipróbálók által használt korábbi tankönyvek." |
![]() Feliratkozás
Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.
Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.
KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |