SzavazásElőny-e, ha egy könyvtáros kritikus / kritikai gondolkodó?
KIT hírlevél évfolyamok2021
|
Költségcsökkentés helyett kérjünk használói minőséget a könyvtártól
Címkék: szervezés, szervezeti kérdések | minőség, -irányítás, -fejlesztés | megtérülés, könyvtári szolgáltatásé (2014.08-) | hatékonyság | átszervezés, racionalizálás |
Jó újraolvasni a 2011-es cikket: Lean: hozzáadott érték központú menedzsment / Németh Balázs.
A hozzáadott érték központú -- azaz 'lean' -- menedzsmentben azon tevékenységek, erőforrások arányát növeljük a szervezetben, amelyek a külső és belső vevőink szempontjából hozzáadott értéket adnak (igényli, elismeri, hajlandó megfizetni). Veszteség azonban, ha - hibásan végezzük a feladatot, selejtet gyártunk - bonyolultan, több lépésben, több mozgatással, adminisztrációval végezzük el a feladatot, - párhuzamosan, többször végezzük a feladatot - olyan tevékenységeket végzünk, amit a vevő nem igényelt - felesleges készlet halmozunk fel (lekötve forrásainkat) - ki nem használat kapacitás, terület, erőforrás, képesség - felesleges szállítás, mozgatás, utazás. A termelő szervezetekben készletet, szolgáltatóknál bért és rezsiköltséget jelent főként a veszteség. Ám a költségcsökkentési és nyereségnövelési fókuszról (ami sokszor a vevők, dolgozók, beszállítók elégedettségének csökkenését vonta maga után) célszerű áttérni egy magasabb rendű cél, a hozzáadott érték növelésének fókuszára, azt keresve: mi teremt hozzáadott értéket a működés lényeges érintettjeinek szempontjából. |
![]() Feliratkozás
Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.
Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.
KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |