Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Könyv- és e-könyv-trend -- a nyomtatott könyv kommunikációs eszköz is

Még mindig olvasnak. A fiatalok is. Papíron. Könyvet. Talán nem ezekre a megállapításokra számítana az olvasó az idei évre szóló technikai, távközlési és média-előrejelzésben, mégis így érvel az elektronikus könyvolvasókról szóló fejezetben a Deloitte tanácsadó cég szokásos évi összefoglalójának 2015-ös kiadása. Bár az e-book nagyjából egy évtizede hódít, még az olvasógépekkel jól ellátott, fejlett piacokon is a nyomtatott könyvek teszik ki az eladások túlnyomó részét: világszerte több mint 80, és még az Egyesült Államokban is majdnem 80 százalékát. Az e-book-olvasók piaca pedig nem nő tovább, sőt egyes fejlett országokban már csökkenőben van.
Az újságok nyomtatott változatára inkább az idősebbek vevők, de az ezredforduló nemzedéke (a most 18-34 éves korosztály) könyvet is vásárol, miközben a cd-k, dvd-k, hírlapok és magazinok kevésbé érdeklik. Sőt az USA-ban egyhatoduk valamilyen nyomtatott sajtótermék előfizetéséről sem szokott le. Az előítéletekre rácáfolva egy brit felmérés azt mutatta, hogy a 16-24 évesek azért szeretik jobban az e-booknál a nyomtatott könyvet, mert érezni akarják az illatát, és szépen megtöltött könyvespolcokra vágynak. Továbbra is igaz ezenkívül az a presztízsszempont, hogy aki nem címlap nélküli e-bookot olvas, hanem igazi könyvet (vagy akár pusztán olvasatlanul a polcára teszi), az közölhet magáról valamit a környezetével. Nem is beszélve arról, hogy a gyerekkönyveknek csak az 5 százaléka kerül képernyőn a kis olvasók szeme elé. A nagyobbakat, például az egyetemistákat pedig elgondolkoztathatják azok a kutatások, amelyek szerint a szövegek információt biztonságosabban jegyzi meg az, aki papíron olvas. Mindezt kiegészítik azok az adatok, amelyek azt sugallják: abbamaradt a független (nem áruházlánchoz tartozó könyvesboltok szomorú halálozása. Igaz, a könyvkereskedelem nem lesz már a régi: brit adat szerint a nyomtatott és az elektronikus könyvek mintegy 40 százalékát az interneten rendelik meg az olvasók.

Hírforrás: HVG 8. sz. p. 48
2015. február 21.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=konyv-_es_e-konyv-trend
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról