Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Könyvtári szolgáltatások fiataloknak; USA-beli trendek; 1. Álhírek kezelése (olvasóink szavazatára)

Akár propagandának vagy "fake news"-nak hívjuk, a félreinformálás nem új. A hírterjedés gyorsasága és az elérés egyszerűsége tette kihívássá a közösségi médiában a hamis és félrevezető híreket. A könyvtárak egyre nagyobb erőfeszítéseket tesznek, hogy a gyerekeket és a tizenéveseket felkészítsék a média forrásainak, tartalmának és szándékolt üzenetének értékelésére. Sok intézmény együttműködik más szakmai szervezetekkel, de az amerikai könyvtári szervezet (ALA) is indít webináriumokat, illetve közzétesz szakirodalmi forrásokat.
A könyvtárak szívesen fogadják a sokszínűséget és biztonságos közösségi helyet nyújtana a bizonytalan időkben. Különösen a legsebezhetőbbeknek. Például forráslistát hoztak létre "Beszélgetés a gyerekekkel a rasszizmusról és igazságosságról" címmel szülők, gondozók és pedagógusok számára; médiaanyagot állítottak össze a bevándorlásról. Az ALA gyermekkönyvtári szervezete nyilvános forráslistát adott ki a választás utáni környezetről és a támogató könyvtárakról.
2016 októberében az Amerikai Gyermekgyógyászati Akadémia ajánlást adott ki a gyermekek médiahasználatához. A szülőket kérte fel "média mentornak" a gyerekek mellé. A Pew Research Center adatai szerint viszont az amerikai felnőttek 47 százaléka digitálisan felkészületlen. Az ifjúsági szolgáltatásokat nyújtó könyvtárak szerepe így felértékelődött, a szülőket és a gondozókat is kell segíteniük. Minden gyerek és család más, ezért egyéni ajánlásra van szüksége. Maga a forrásajánlás a könyvtárosoknak nem új, csak a könyvek mellett az új média formátumokra is figyelniük kell. A digitális állampolgárság területén belül kell dolgozni, ismerni a számítógépes zaklatás, a digitális lábnyomok és a digitális műveltség kérdéseit. Továbbá megtanítani a családtagokat a programozásra. (ref.: Habók Lilla)

Régebbi hírforrás(ok): KIT-találatok kritikus / kritikai olvasásra link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:






Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 20.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
3200 fő

Olvasói létszám:
kb. 3500 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás körött megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa

www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról