SzavazásKönyvtáros utánpótlás - mennyiség
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Közkönyvtárak: 10 stratégiai lecke, melyeket a vírusidőszak alatt tanulhattunk meg (olvasóink szavazatára)
Címkék: rendezvény használók számára | marketing | információ prezentálása | hozzáférés, nyitva tartás | gép, technikai eszköz | távmunka | információ szolgáltatása weben | e-könyv olvasó, más mobil eszközök |
A könyvtáraknak 2020-ban gyorsan át kellett alakítani szolgáltatásaikat. Új elvárásoknak kellett megfelelni, kitalálni, hogyan lehet távolról működtetni a könyvtárat. Az Info Today szerzője szerint ez a 10 változás pozitív hatással lesz a jövőre, és érdemes beépíteni a stratégiába:
1. A könyvtáraknak nem kell bezárni azért, mert az épületet be kell zárni. A használók továbbra is kölcsönözhetnek digitális dokumentumokat, kérdezhetnek a könyvtárostól, kutathatnak az adatbázisokban. Részt vehetnek kurzuson, sztori-megosztásokon. Kaphatnak elektronikus szolgáltatásokra jogosító olvasójegyet, így informáltak maradhatnak. Kapcsolatba kerülhetnek a közösségi médián át a könyvtárosokkal és más használókkal. 2. Ne feltételezd, hogy a felhasználóid tudnak a digitális tartalmakról. Bár vannak e-könyvek, audio-könyvek, streamelt videók, és ezeket hirdették is rendszeresen. A karanténban elkezdték felfedezni a tartalmakat, és a hirdetések még tovább növelték a használatot. 3. A könyvtárak médiacégek. Digitális médiát fejlesztenek, ha videókat tesznek közzé, posztolnak a közösségi médiában, blogbejegyzéseket írnak, Zoom rendezvényt tartanak. Erre kellene helyezni a könyvtári fókuszt. 4. Tudunk távolról dolgozni. A munka legnagyobb része otthonról is végezhető. Érdemes legalább részben fenntartani az otthoni munkavégzés lehetőségét. 5. A dolgozóknak eszközök kellenek, hogy otthonról dolgozzanak. Nem mindenhol van elég szabad hely, jó internet vagy az egész családnak elég számítógép. Tavaly például a kansasi könyvtár a médialabor laptopjait adta oda a dolgozóknak. 6. A saját eszköz használata rendben van. Megfelelő minőségben lehetett videókat rögzíteni telefonnal vagy becsatlakozni meetingekbe. 7. Soha nem fáj a reklámozás. Nem lehet elégszer elmondani például, ha a könyvtár újranyit. Érdemes a weboldalon nagyban hirdetni, óriásplakátokra kitenni, YouTube videós hirdetéseket készíteni (link ). 8. Az új szolgáltatások és ajánlatok nem időszakosak. Meg lehet tartani akár a könyves pickup szolgáltatásokat vagy a házhozszállítást, és a könyvtárosok által általánosan vagy kérdőíves támogatással személyre szabottan összeválogatott könyvcsomagokat. 9. A digitális megoldás az első. Kialakítható olyan stratégia, amely előnyben részesíti a digitális kommunikációt és szolgáltatásokat a fizikálissal szemben. Ahogy egy újság is posztolhat először egy hírt a közösségi médiában, utána a cikket a weboldalán, és a legérdekesebb hírek nyomtatásban másnap jelennek meg. Például a könyvtárban viszonylag szűkös a hely egy rendezvényen, ellentétben egy virtuális előadással, ahová bármennyien jöhetnek. 10. Tekintsünk a digitális jelenlétre úgy, mint egy "fiókkönyvtárra", ahol sokféle szolgáltatást lehet nyújtani. (ref.: Habók Lilla) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |