Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

A napi- és hetisajtó fizetős tartalmait...

  • • Nemigen tudni, melyik lapnak van
  • • Természetesen előfizetünk néhányra
  • • Pénzhiány miatt nem tudjuk biztosítani
  • • Nem, az inkább magánhasználatra van
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Közösségi média a könyvtári marketingben (olvasóink szavazatára)

A könyvtárak gyakran jelen vannak a Facebookon, Instagramon, Twitteren, bár ez nincs mindig értékeikkel összhangban. Úgy, mint a felhasználók biztonsága vagy az objektív tartalmak. A közösségi média hatása vegyes. Segít kapcsolatot teremteni az emberek közt. Azonban a felhasználók az adataikkal fizetnek, hirdetési bevételt generálnak a szolgáltatónak. Másrészt pedig sok hamis vagy kontextusból kiragadott félinformáció terjed az oldalakon.
A negatív hatások mellett mégis érdemes közösségi média stratégiát kialakítani a könyvtáraknak. Így több látogatót lehet bevonzani. De figyelni kell, hogy az irányítás mindig a közösségi oldalról a könyvtári forrásokhoz történjen, és nem pedig fordítva. Sok könyvtár meglepően hangsúlyosan hirdeti közösségi oldalait a saját weboldalán. Ezzel néhány plusz követőért cserébe azt éri el, hogy a felhasználók elhagyják a saját oldalát. Ez az irány inkább kontraproduktív az Info Today szerint. Érdemes inkább a közösségi oldalak követőbázisát organikusan, az ott jelenlévő felhasználókkkal építeni.
Tehát mit érdemes tenni és mit nem?
- Használjuk ki a közösségi médiát, hogy felhasználóit összekössük a virtuális és az offline könyvtári szolgáltatásokkal.
- Ne irányítsuk át a felhasználókat a saját weboldalunkról, tartalmunkról és szolgáltatásunkról a közösségi médiára.
- Vegyük figyelembe az adatbiztonságot, mikor kialakítjuk közösségi média stratégiánkat.
- Építsünk ki tűzfalat, bizonyosodjunk meg, hogy a felhasználóink szokásairól szóló adatok nem jutnak el a közösségi média oldalakhoz, nem használhatja fel azokat senki kereskedelmi célokra.
- A keresőoptimalizásnál a fókuszt a saját weboldalunkra állítsuk és ne a közösségimédia-oldalainkra.
- Mérjük, hogy mennyi plusz felhasználói aktivitásunk származik a közösségimédia-oldalak segítségével. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról