Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Lehet-e könyvtári végzettség nélkül valaki könyvtári marketinges? (olvasóink szavazatára)

A texasi A&M egyetemi könyvtárak kommunikációs igazgatójának elmondása szerint, nem volt egyszerű a munkakezdés. Bár a szabályok nem tiltják, hogy könyvtáros diploma nélkül, marketingesként könyvtárban helyezkedjen el, az új kollégák bizalmatlanul fogadták. Már korábban bemutattuk Patrick Zinn karrierjét, aki moziplakátok tervezése és az egyetemi nyomdaboltos munkája után választotta a könyvtári marketinget (link Most részletesebben kitérünk rá, hogy mit tartott a legnagyobb kihívásnak.
Zinn szerint a könyvtárosok bizalmának elnyerése volt a legnehezebb. A marketinges munka viszonylag újnak számított az intézményen belül, ráadásul korábban azt egy könyvtáros töltötte be. A kollégák úgy gondolták, hogy a designban jártas szakember nem tud eleget a könyvtárakról, hogy ezt a munkakört jól tudja elvégezni. Néhányan azt suttogták, hogy egyedül a Texas A&M egyetemen szerzett diplomája miatt kapta meg az állást. A korábbi céges eredményei pedig csak tovább növelték a kétkedést: a versenyszférából érkezett munkaerő nem fog boldogulni a felsőoktatásban.
A marketingszakértő nem hagyta magát, és igyekezett beletanulni a szakmába. Mentorokat keresett, akik hajlandók megmutatni a környezetet, és megtanítani a könyvtári tudnivalókat. Zinn nem félt feltenni a kérdéseit, mikor egy-egy kollégával vagy csoportokkal dolgozott együtt. Továbbá nem sajnálta az időt a tanulásra, hogy utánanézzen a témáknak.
Bizonyította, hogy a marketing csapat megismeri az igényeket, mielőtt marketing stratégiát alkot. Zinn igyekszik minél előbb megosztani a gondolatait, hogyan lehetne előremozdítani a projekteket. Ezzel segítette a kollégákat a döntéshozatalban, és tovább növelte a bizalmat saját munkája iránt. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról