Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Lehetne, hogy engem is belefotózzatok? - Plakátarcok Gödöllőn

A Gödöllői Városi Könyvtár link rendszeresen "foglalkoztat" olvasókat plakátarcként reklámkampányaiban. Első ilyen jellegű akciója 2009-ben volt, Az én könyvtáram című reklámkampányára (Nem azonos a későbbi Az én könyvtáram című EFOP pályázattal) kértek fel olvasókat, hogy adják arcukat a könyvek, az olvasás és a gödöllői könyvtár népszerűsítésére - mondja a KIT-nek Istók Anna, igazgatóhelyettes, aki néhány hete (később az IFLA által is elismert link ) előadáson ismertette egy hasonló kampányukat is. (A vonatkozó fotókat ld.: link )

Ez a plakátarcos kampány akkor az Ünnepi Könyvhétre készült, a cél az volt, hogy ne maga a könyvtár mondja, hogy milyen vonzó hely, hanem használói hitelesítsék az intézményt, saját arcukkal. A könyvtár azóta is rendszeresen felkéri olvasóit ilyen és hasonló jellegű szereplésekre, a különböző célcsoportokat mind megszólítva: a családokat, idősebbeket, fiatalabbakat. Ezek az emberek főként a hozzánk közel álló olvasókból, klubtagjainkból, Év olvasóiból kerülnek ki, és büszkén vállalják a feladatot, megtiszteltetésnek érzik.

A 2009-es akciót követte 2013-ban a gödöllői Művészetek Házával közös projekt, a GIKSZER reklámkampánya. Ekkor egy ifjúsági klubhelyiséget rendeztünk be közösen a MUZA-ban, a klubot népszerűsítő reklámfotózáson a mi fiatal olvasóink vettek részt.

Az "arcos" kampány sikerének egyik mutatója, hogy 2022-es Bookatlon kihívásunknál már nem kellett keresni a reklámarcokat, amint megtudták az olvasók, futótűzként terjedt a hír, és mi nem győztünk válogatni a jelentkezők közül, a végén így jó sok plakátunk lett, amit egyébként egyáltalán nem bánunk. (A Bookatlon olyan könyvtárpromóciós vetélkedő volt, melyet a 20 éves születésnapunk megünneplésére találtunk ki: a vetélkedés során a játékosoknak a nem ismert könyvtári szolgáltatásokat kellett kipróbálniuk és pontokat gyűjteniük a végső győzelemért.) A kampányhoz tehát itt is minden korosztályból jöttek "vállalkozók". Voltak, akik már a 2009-es plakátokon is szerepeltek, de jöttek újabb és újabb arcok is. A hús-vér emberek mellett plakátarc lett Petőfi Sándor is, illetve a könyvtár által "örökbe fogadott" Rezső a (lap)tapír is - mondta a KIT-nek Istók Anna, igh. A projektekben munkatársak munkáján túl csak nyomdaköltség merült fel.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról