Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Lényegelemző szövegolvasás (Common Core Reading)

Egy újabb tanítási módszernek tűnt, újabb 'púp' a tanárok hátára. Nevada Államban a középiskolákban bevezettek egy olyan szövegelemzési módszert, amivel sikerül lekötni a gyengébben olvasó és tanuló diákok figyelmét, a jól tanuló diákok számára pedig -- akik általában gyorsan el tudnak olvasni egy szöveget és válaszolni a kérdéseket -- újfajta kihívást jelent.
A szöveg olvasása után nem arra kíváncsi a tanár, hogy kinek mi a véleménye. Ebben a gyorsan olvasók és bátran beszélők lennének előnyben. Hanem hosszabban elidőznek egy szöveg elolvasásával és elemzésével. Csoportokra bontják az osztályt, csoportokban hangosan fel kell olvasniuk a szöveget, majd olyan kérdésekre válaszolni, aminek megválaszolásához a szövegből kell idézniük. Pl.: 'A 6. sorban a szerző ezt a kifejezést használja: 'mesterségesen gerjesztett megosztottság'. Mit jelent a 'gerjesztett' szó?' A válaszok nem rosszak vagy jók, de elvezetnek a legmegfelelőbb szómagyarázathoz. Majd a tanár egy másik csoporthoz lép, ahol egy másik kérdésen dolgoznak a diákok. A diákok nem szokták meg, hogy a szövegeket elemezzék, így meg kell küzdeniük vele, amíg pontról pontra értelmet nyer számukra. Miközben elemzik a szöveget, használják az eszüket, megtanulják az új fogalmakat és összefüggéseket találnak.
Mindez olyan módszert ad a tanár kezébe, ami nem azt mondja meg a tanárnak, hogy mit tegyen, hanem a 'hogyan'-hoz ad ötleteket. A fizikától a történelemig bármilyen órán alkalmazható. (ref.: Horváth Viktória, Könyvtárostanárok Egyesülete)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról