Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Marketing-analógiák egy bútoráruházból - barátság, információ, kényelem

Neki mindenről AZ jut az eszébe - mondják az egyszeri emberről, szakbarbárról, vagy az olyanról, aki szenvedélyesen szereti hivatását. (Persze, hogy mi az AZ; az változó :-) )
Ha pl. egy bútorboltba megy a könyvtáros, jellemzően magán célból, a tetszetős, kellemes megoldások láttán akkor is saját könyvtárára gondol: hogyan működne ez vagy az nálunk, a "könyvtárra fordítva". (Nem véletlenül van a KIT-nek is Analógiák rovata.)
Helyzetünk kényelmes:
1. Esetünkben mi vagyunk az ügyfelek, azaz a minőséget megállapító fél. Ha igényeink nem teljesülnek, gyenge a szolgáltatás. Akár a könyvtárban - csak ott a másik oldalon állunk.
2. A marketing-eljárások kipróbáltak - a mienkénél jóval nagyobb költségvetésből és mintán. Tehát rengeteg pénzt megtakaríthatunk körültekintő átvételükkel.

A link oldalon látható képgaléria egyebek mellett ilyen gondolatokra indíthat:
- Hej! (magyarul: szia!) felirat olvasható a személyzet hátán, arra biztatva, hogy szólítsuk meg őket bátran.
- "Magad is megcsinálhatod, de ránk is bízhatod". (Csinálhatod magad is, de nem muszáj - Ahogyan az olvasók is részben ezt, részben azt várják el. Az áruházban külön felhívják erre a figyelmet, sokszor. Ha mégsem találod, amit kerestél, és meggondolod magadat. Nem a lehetőség léte, hanem annak kommunikálása adja tehát a különbséget.
- Használóképzünk. Ha érdekel, megtudhatod, mit is jelentenek fura bútorneveink. - Mert ugye, a könyvtárhasználók 95%-a sem tudja, mi a tezaurusz és a hasonlók. Nem élőszóban folyik az okítás, hanem nagyon egyszerű fogalmazással (széles rétegek által használt kifejezések, rövid, max. mellérendelő mondatok stb.) és írásban (amit önként olvas vagy nem olvas az ügyfél).
- Jegyzetelhetsz; cerkát is adunk hozzá. Meg persze haza is viheted, hogy emlékezzél ránk.
- De használhatod spéci telefonos alkalmazásunkat is (klubtagság). Amely részben kényelmes számodra, részben segít nekünk a felülértékesítésben és marketingünk fejlesztésében.
Te hogyan alkalmaznád ezeket az eszközöket analógiásan a könyvtáradban? (MG)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról