SzavazásMennyiben látod eredményesnek az Országos Könyvtári Napokat?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Marketing-analógiák egy bútoráruházból - barátság, információ, kényelem
Címkék: alkalmazás, szoftver | arculat (magunkról mutatott kép) | legjobb gyakorlat (kereskedő, terjesztő) | marketing | pr (bizalomkeltés) | tájékoztatás (személyes, fizikai) | tájékoztatás (virtuális) |
Neki mindenről AZ jut az eszébe - mondják az egyszeri emberről, szakbarbárról, vagy az olyanról, aki szenvedélyesen szereti hivatását. (Persze, hogy mi az AZ; az változó :-) )
Ha pl. egy bútorboltba megy a könyvtáros, jellemzően magán célból, a tetszetős, kellemes megoldások láttán akkor is saját könyvtárára gondol: hogyan működne ez vagy az nálunk, a "könyvtárra fordítva". (Nem véletlenül van a KIT-nek is Analógiák rovata.) Helyzetünk kényelmes: 1. Esetünkben mi vagyunk az ügyfelek, azaz a minőséget megállapító fél. Ha igényeink nem teljesülnek, gyenge a szolgáltatás. Akár a könyvtárban - csak ott a másik oldalon állunk. 2. A marketing-eljárások kipróbáltak - a mienkénél jóval nagyobb költségvetésből és mintán. Tehát rengeteg pénzt megtakaríthatunk körültekintő átvételükkel. A link oldalon látható képgaléria egyebek mellett ilyen gondolatokra indíthat: - Hej! (magyarul: szia!) felirat olvasható a személyzet hátán, arra biztatva, hogy szólítsuk meg őket bátran. - "Magad is megcsinálhatod, de ránk is bízhatod". (Csinálhatod magad is, de nem muszáj - Ahogyan az olvasók is részben ezt, részben azt várják el. Az áruházban külön felhívják erre a figyelmet, sokszor. Ha mégsem találod, amit kerestél, és meggondolod magadat. Nem a lehetőség léte, hanem annak kommunikálása adja tehát a különbséget. - Használóképzünk. Ha érdekel, megtudhatod, mit is jelentenek fura bútorneveink. - Mert ugye, a könyvtárhasználók 95%-a sem tudja, mi a tezaurusz és a hasonlók. Nem élőszóban folyik az okítás, hanem nagyon egyszerű fogalmazással (széles rétegek által használt kifejezések, rövid, max. mellérendelő mondatok stb.) és írásban (amit önként olvas vagy nem olvas az ügyfél). - Jegyzetelhetsz; cerkát is adunk hozzá. Meg persze haza is viheted, hogy emlékezzél ránk. - De használhatod spéci telefonos alkalmazásunkat is (klubtagság). Amely részben kényelmes számodra, részben segít nekünk a felülértékesítésben és marketingünk fejlesztésében. Te hogyan alkalmaznád ezeket az eszközöket analógiásan a könyvtáradban? (MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |