Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

A napi- és hetisajtó fizetős tartalmait...

  • • Nemigen tudni, melyik lapnak van
  • • Természetesen előfizetünk néhányra
  • • Pénzhiány miatt nem tudjuk biztosítani
  • • Nem, az inkább magánhasználatra van
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Marketing-ötlet 13. - A könyvbemutatás módszertana - a nagyobb forgásért (olvasóink szavazatára)

A könyvtárak sokat tanulhatnának a kereskedelmi üzletektől a School Library Journal szerint. A boltok nagyon sokat költenek az áru bemutatására. Művészeket is alkalmaznak, hogy minél esztétikusabb módon mutassák be a termékeket. Külön "tudomány" foglalkozik például a tej megfelelő elhelyezésével is a boltban. Folyamatosan rendezik a polcokat, hogy a fogyasztók minél többet költsenek vásárlás közben. A jó ingatlanosok hasonlóan jók a termékek elhelyezésének tudományában.
Bár a könyvtáraknak nem kell eladniuk a termékeket, a sikert mérő legfontosabb mérőszám a látogatószám és a kölcsönzések mennyisége. S a könyvtárosok nem foglalkoznak eleget azzal, hogy javítsanak az arányokon. Egy új könyv elhelyezése a polcon nem elég. A polcok gyakran túlzsúfoltak. Nem támogatják a hatékony keresést. A "kereskedelem" része lenne a színek kiválasztása, a helyválasztás, a könyvek elhelyezési módjának megfontolása. A könyvtárosok kereskedőket is megkérhetnének, hogy képezzék őket. Néhány tipp a könyvek megfelelő kezeléséhez a bemutató polcokon:
1. Megfelelő méretű polcok. A címek szemmagasságból elérhetőek legyenek. A polcok legfeljebb kétharmad arányban legyenek tele. A kiadók sok kutatást végeznek a jó könyvborítók érdekében. Érdemes lenne kihasználni, és a borítókat a látogatók szeme elé tenni.
2. Kontrasztos színek. Érdemes például narancssárga borítót a kék mellé tenni a kontrasztos színek érdekében. A kontraszt segíti a könyvek megkülönböztetését. Tanulni lehet a vizuális művészektől és grafikus dizájnerektől, akik jól tudják használni a színeket.
3. A könyv a "dolog". A könyvekre kell helyezni a hangsúlyt a díszítő elemek helyett. Minél egyszerűbbé kell tenni, hogy az olvasó levehessen egy könyvet. Ne érezze, hogy játszanak az idejével és az erőfeszítésével.
4. Forgatás. A könyveket 2-4 hetente érdemes cserélni a bemutató polcon. Általában a böngészést szeretnék biztosítani ezzel a könyvtárak. Úgyhogy ezért kell mindig valami újat megmutatni.
5. Egyengetés. Legyen a napi gyakorlat része a polcok és bemutató elemek rendben tartása.
Nehéz megtalálni az egyensúlyt az elrendezésben. A túl sok és túl kevés könyv sem jó. A kutatások sem értenek egyet mindenben. De van néhány jó gyakorlat. Például Anything Libraries Visual Merchandising (link ), 6 Visual Merchandising Tricks to Boost Your Sales (link ), 10 Unique Visual Merchandising Tricks You Should Steal (link ), Visual Merchandising 101 (link ) (ref.: Habók Lilla)

Régebbi hírforrás(ok): Könyvek elrendezése -- kevesebbet, kívánatosabban link Polcológia: három soronként maradjon 30 cm üres hely link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról