SzavazásMennyiben látod eredményesnek az Országos Könyvtári Napokat?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Marketing-ötlet 13. - A könyvbemutatás módszertana - a nagyobb forgásért (olvasóink szavazatára)
Címkék: arculat (magunkról mutatott kép) | berendezés, eszköz, bútor | együttműködés nem könyvtárakkal | információ prezentálása | könyvtár, gyerek- | könyvtár, köz- | könyvtári tér, enteriőr | marketing | könyv, papír alapú | tájékoztatás (személyes, fizikai) |
A könyvtárak sokat tanulhatnának a kereskedelmi üzletektől a School Library Journal szerint. A boltok nagyon sokat költenek az áru bemutatására. Művészeket is alkalmaznak, hogy minél esztétikusabb módon mutassák be a termékeket. Külön "tudomány" foglalkozik például a tej megfelelő elhelyezésével is a boltban. Folyamatosan rendezik a polcokat, hogy a fogyasztók minél többet költsenek vásárlás közben. A jó ingatlanosok hasonlóan jók a termékek elhelyezésének tudományában.
Bár a könyvtáraknak nem kell eladniuk a termékeket, a sikert mérő legfontosabb mérőszám a látogatószám és a kölcsönzések mennyisége. S a könyvtárosok nem foglalkoznak eleget azzal, hogy javítsanak az arányokon. Egy új könyv elhelyezése a polcon nem elég. A polcok gyakran túlzsúfoltak. Nem támogatják a hatékony keresést. A "kereskedelem" része lenne a színek kiválasztása, a helyválasztás, a könyvek elhelyezési módjának megfontolása. A könyvtárosok kereskedőket is megkérhetnének, hogy képezzék őket. Néhány tipp a könyvek megfelelő kezeléséhez a bemutató polcokon: 1. Megfelelő méretű polcok. A címek szemmagasságból elérhetőek legyenek. A polcok legfeljebb kétharmad arányban legyenek tele. A kiadók sok kutatást végeznek a jó könyvborítók érdekében. Érdemes lenne kihasználni, és a borítókat a látogatók szeme elé tenni. 2. Kontrasztos színek. Érdemes például narancssárga borítót a kék mellé tenni a kontrasztos színek érdekében. A kontraszt segíti a könyvek megkülönböztetését. Tanulni lehet a vizuális művészektől és grafikus dizájnerektől, akik jól tudják használni a színeket. 3. A könyv a "dolog". A könyvekre kell helyezni a hangsúlyt a díszítő elemek helyett. Minél egyszerűbbé kell tenni, hogy az olvasó levehessen egy könyvet. Ne érezze, hogy játszanak az idejével és az erőfeszítésével. 4. Forgatás. A könyveket 2-4 hetente érdemes cserélni a bemutató polcon. Általában a böngészést szeretnék biztosítani ezzel a könyvtárak. Úgyhogy ezért kell mindig valami újat megmutatni. 5. Egyengetés. Legyen a napi gyakorlat része a polcok és bemutató elemek rendben tartása. Nehéz megtalálni az egyensúlyt az elrendezésben. A túl sok és túl kevés könyv sem jó. A kutatások sem értenek egyet mindenben. De van néhány jó gyakorlat. Például Anything Libraries Visual Merchandising (link ), 6 Visual Merchandising Tricks to Boost Your Sales (link ), 10 Unique Visual Merchandising Tricks You Should Steal (link ), Visual Merchandising 101 (link ) (ref.: Habók Lilla) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |