Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Máshogyan szólj a könyvtár célcsoportjához, a szimpatizánsokhoz és a már használókhoz

Minden ember különböző, egyedi módon szólítható meg. De vannak közös tulajdonságaik is. Az alant közölt forráslinken egy táblázatot találunk, mely az online marketingstratégia szerint fogalmazza meg angolul a lehetséges célcsoportokat: See, Think, Do, Care. Ezek könyvtárra alkalmazva:
1. Lát: a legtágabb célközönség, akik figyelmét a könyvtárral kapcsolatos történetekkel lehet megragadni. Pl. a könyvtár olyat tesz, amit nem gondoltak volna róla korábban. Az is eredmény, hogy a könyvtárra nem mint elavult, poros helyre gondolnak.
2 Gondol: akiktől nem áll távol a könyvtár használata. Számukra egy-egy, a könyvtár nyújtotta szolgáltatás lehet érdekes. Pl. egy foglalkozás vagy speciális ajánlat, mely kapcsán belépnek az ajtón. Vagy: lehet itt ismerkedni is.
3. Tesz: akik már jártak könyvtárban, és akár könyvtártagok is lehetnek, ha saját, vagy felkeltett igényeik erre sarkallják őket. Kérdésük: milyen előnyökkel jár a tagság?
4. Már használók: akik törődést igényelnek, pl. felülértékesítést (vigyél egy könyvet unokádnak / nagymamádnak is), vagy keresztértékesítés (a kölcsönzött könyvhöz valahogyan kapcsolódó rendezvényre is gyere el, vagy a rendezvény után adunk könyvet a frissen megismert témában).
Látszik tehát, hogy a négy csoport más-más marketingtevékenységet igényel, tehát külön-külön érdemes kidolgozni a stratégiákat a négy szinten. (Forrás: Balog Gábor (Grow with Google): Online marketingstratégia - See, think, do, care; az előadó ugyanezt online felületek stratégiájával fogalmazza meg. (Habók Lilla webinárium-feljegyzése)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kithirlevel@gmconsulting.hu -ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról