Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Meddig lehet meg a hazai könyvtárügy stratégia nélkül? 2. A legmegfelelőbb mutatók és saját célok

Legutóbbi lapszámunk anyagát link folytatva:
2008-ban egy Google-alkalmazott, Sundar Pichai fejébe vette, hogy létrehozza a világ legjobb böngészőjét. Sokat törte a fejét, hogyan válassza ki a legfontosabb teljesítménymutatókat. Mert hogyan is mérik a böngésző minőségét? A hirdetésekre kattintásokkal? Nem! A felhasználók számával, ugyanis a felhasználók döntik el, hogy a Chrome jó böngésző-e, vagy sem. Tehát a hároméves cél a legtöbb használó elérése = legjobb böngésző lett. Aztán minden évben ugyanazokat a kulcsfontosságú teljesítménymutatókat ragadta meg: a felhasználók számát, persze közben emelte a tétet. Az első évben a cél 20 millió felhasználó volt, ám ez nem sikerült. Kevesebb, mint 10 lett. A második évben 50 millióra emelte a tétet. 37 millió felhasználóhoz jutott. A harmadik évben 100 millió lett a cél. Agresszív marketingkampányt indított, szélesebb körű terjesztést, javította a technológiát és jött a siker! 111 millió felhasználót kapott.
Szeretem ezt a történetet. Nem is annyira a hepiendet, hanem azt, hogy a helyes célt választjuk ki, majd ragaszkodunk hozzá évről évre. Tökéletes történet egy olyan nerd számára, mint én. Nos, a kulcsfontosságú eredmények elve (OKR) nem helyettesíti az erős kultúrát vagy erősebb vezetést, de ha ezek a fundamentumok a helyükön vannak, elvisznek a hegyre.
Most egy pillanatra gondolj saját életedre. Megvannak-e az életed sikerének legfontosabb mutatói? Szánj időt e kérdésre; írd le az értékeidet, a célkitűzéseket és a legfontosabb eredményeket. Lehetőleg még ma. Ha valamilyen visszajelzést szeretne kapni róluk, elküldheti nekem. Ezen vagyok elérhető: john@whatmatters.com.
Az eljárást családjainkra, iskoláinkra, sőt még kormányainkra is átvihetjük. A kormányokat felelősségre vonhatjuk. Új alapokra helyezhetjük az információk értelmezését. Visszatérhetünk a helyes útra, ha ismerjük és azt mérjük, ami igazán számít. (ref.: MG)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról