SzavazásKönyvtáros utánpótlás - mennyiség
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Meddig lehet meg a hazai könyvtárügy stratégia nélkül? 2. A legmegfelelőbb mutatók és saját célok
Címkék: tudásstratégia (2015.05-) | tervezés, stratégia | minőség, -irányítás, -fejlesztés | kutatás + fejlesztés | irányítás, mérés, szabályozás | innováció, szolgáltatásfejlesztés | használati szám, arány | analógia | alkalmazás, szoftver | egyéb, nem könyvtári (információ)szolg. szerv. |
Legutóbbi lapszámunk anyagát link folytatva:
2008-ban egy Google-alkalmazott, Sundar Pichai fejébe vette, hogy létrehozza a világ legjobb böngészőjét. Sokat törte a fejét, hogyan válassza ki a legfontosabb teljesítménymutatókat. Mert hogyan is mérik a böngésző minőségét? A hirdetésekre kattintásokkal? Nem! A felhasználók számával, ugyanis a felhasználók döntik el, hogy a Chrome jó böngésző-e, vagy sem. Tehát a hároméves cél a legtöbb használó elérése = legjobb böngésző lett. Aztán minden évben ugyanazokat a kulcsfontosságú teljesítménymutatókat ragadta meg: a felhasználók számát, persze közben emelte a tétet. Az első évben a cél 20 millió felhasználó volt, ám ez nem sikerült. Kevesebb, mint 10 lett. A második évben 50 millióra emelte a tétet. 37 millió felhasználóhoz jutott. A harmadik évben 100 millió lett a cél. Agresszív marketingkampányt indított, szélesebb körű terjesztést, javította a technológiát és jött a siker! 111 millió felhasználót kapott. Szeretem ezt a történetet. Nem is annyira a hepiendet, hanem azt, hogy a helyes célt választjuk ki, majd ragaszkodunk hozzá évről évre. Tökéletes történet egy olyan nerd számára, mint én. Nos, a kulcsfontosságú eredmények elve (OKR) nem helyettesíti az erős kultúrát vagy erősebb vezetést, de ha ezek a fundamentumok a helyükön vannak, elvisznek a hegyre. Most egy pillanatra gondolj saját életedre. Megvannak-e az életed sikerének legfontosabb mutatói? Szánj időt e kérdésre; írd le az értékeidet, a célkitűzéseket és a legfontosabb eredményeket. Lehetőleg még ma. Ha valamilyen visszajelzést szeretne kapni róluk, elküldheti nekem. Ezen vagyok elérhető: john@whatmatters.com. Az eljárást családjainkra, iskoláinkra, sőt még kormányainkra is átvihetjük. A kormányokat felelősségre vonhatjuk. Új alapokra helyezhetjük az információk értelmezését. Visszatérhetünk a helyes útra, ha ismerjük és azt mérjük, ami igazán számít. (ref.: MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |