SzavazásElőny-e, ha egy könyvtáros kritikus / kritikai gondolkodó?
KIT hírlevél évfolyamok2021
|
Mediálás: független fél közvetít a felek által elfogadott megoldásbanA mediáció olyan önkéntes konfliktuskezelési módszer, amelyben a résztvevők a vitás ügyekben nem érintett, semleges személy, személyek segítségével jutnak el a megoldáshoz.
A konfliktuskezelő eljárás egyre gyakoribb idehaza is, és ideje, hogy a könyvtárakban is teret nyerjen - már amennyiben a felek nem riadnak meg az esetlegesen ellentmondó nézetek nyílt felvállalásától. A 3K-ban Horváth Sándor Domonkos (A könyvtári konfliktuskezelés mediációs szemléletű megközelítése) a könyvtárosok közötti és könyvtáros-olvasó viszonyra is hoz példát. "Olvasószolgálati munkatárs: - A feldolgozás csiga lassan juttatja el hozzánk az új könyveket. Feldolgozó munkatárs: - Ti vagytok a csiga lassúak, mivel képtelenek vagytok időre leadni az igényeket. Persze, hogy csúszik a beszerzés. Munkáltató: - Látom, egyetértés van abban, hogy gyorsítanunk kell ezt a munkafolyamatot. Ki mit tudna tenni a maga területén ennek érdekében? (Ekkor a felek rátérnek a munkaszervezési kérdések megbeszélésére.) A vita rendezésében érdekelt munkáltató elengedi a füle mellett a kommunikáció sértő elemeit, kizárólag a számára releváns információra fókuszál, annak alapján definiálja a továbblépést megalapozó állapotot. Az általánosan megfogalmazott problémát pejoratív tartalma ellenére tárgyilagosan érdemes kezelni, és alaposan megvizsgálni." |
![]() Feliratkozás
Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.
Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.
KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |