SzavazásMennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Megvan a 2019-es könyvtári marketing-díj nyertese - De mivel is érdemelte ki? (olvasóink szavazatára)
Címkék: tervezés, stratégia | pr (bizalomkeltés) | Palatine Public Library District, IL | marketing | legjobb gyakorlat (közkönyvtár) | információ prezentálása | hírlevél használóknak | USA | fenntartó | pénzszerzés, fundraising | válságkommunikáció |
Az idei Library Journal Marketing díjat az Illinois-i Palatine Közönyvtár link vitte el. A "Több mint amit szeretsz" kampánnyal a könyvtár megnövelte a működési költségekre fordítható bevételeit. Ezzel együtt pedig a marketing díjat is megnyerték. A könyvtár a szomszédos társaihoz képest alulfinanszírozott. A kerületben 1974 óta nem volt adóemelés, így a könyvtár sem tudott árat emelni egy helyi törvény értelmében. Eközben viszont a kiadások magasak. Így a könyvtár kiszámolta, hogy 2025-re elbocsátások és nyitva tartás csökkentés következik. 2035-re pedig be fog zárni, ha nem változnak a körülmények.
A könyvtár nyilvános szavazásra bocsátotta a díjak emelését. A szavazók 64% úgy döntött, támogatja. Ez a korábbi 6,66 millió dolláros bevételhez képest további 1,4 millió dollárt jelentett. A működési bevétel 21 százalékkal nőtt. A könyvtár megkezdte a felújítást és technológiai frissítést. A következő hat évre 5,8 millió dolláros kiadással számol ebből a célból. Például növeli a tanulószobák számát, makerspace teret hoz létre, áttervezi a személyzet íróasztalainak elhelyezését. A marketing csapat feladata a változások teljesen átlátható kommunikálása volt. Annyi információt megosztani, amennyit csak lehet a könyvtár céljairól és kívánalmairól. Hogy az áremelést megszavazó közönség megértse a problémát. A könyvtári szükségleteket pozitív érzelmi kontextusba kellett csomagolni. A közösség tagjai nem is értették a könyvtári finanszírozást. Úgyhogy a marketing csapat infografikákat készített a magyarázatára. Bemutatták: hogyan lesz könyvtári bevétel az adóból, és hogy a szomszédos könyvtárak mennyivel több pénzből gazdálkodnak (75 dollár/fő lehet a ráfordítás 114-191 dollárhoz képest). Továbbá nyomtatott hírleveleket juttattak el 36 ezer háztartásba. Öt emailes hírlevelet küldtek ki 30 ezer felhasználónak, 32%-os megnyitási rátával. A könyvtárhasználókon kívül a lakosságnak szórólapot, képeslapok készültek, előadást tartottak. Hat videót forgattak, hogyan használják a könyvtárat. Közösségi média posztokat írtak, weboldalt indítottak közel 3 ezer egyedi látogató elérésével. Bemutatták, a díjemelés és ráfordítások hogyan hatnak majd rájuk pozitívan. A közösség pedig értékelte az átláthatóságot, meglepődött az adatokon. A helyiek mindig is szerették a könyvtárat, még több szolgáltatást kértek. A nyertes marketing csapatnak pedig pozitív üzenetekkel, a "Több mint amit szeretsz" kampánnyal sikerült megmutatni, hogyan lesznek majd fejleszthetők a szolgáltatások a díjemeléssel. (ref.: Habók Lilla) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |