Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Mi hiányzik ahhoz, hogy könyvtárügyünk egyről kettőre jusson?

Vegyünk egy kiskereskedelmi láncot, amely világszerte több száz telephellyel rendelkezik. Innovatív, de alapvetően inkább egy értékesítési platform. A második egy kórház, amely a világ legszörnyűbb rákbetegség-fajtáit kezeli. Szerinted melyikben elkötelezettebb a munkaerő?
Nagy vagy egyedül, ha az utóbbit választod, az életmentés iránti törekvése fényében. Amikor mindkét szervezetet megvizsgáltuk, rájöttünk, hogy a kórházban a munkakörnyezet félelemmel terhelt, alacsony a munkaerő morálja, és magas a fluktuáció. A kiskereskedelmi láncban viszont érzékelhetően élettársi szellem volt, az alkalmazottak energikusak és lelkesek voltak, és az ügyfelek nagyon elégedettek voltak a szolgáltatással. A kiskereskedőnek hosszú távon volt az elkötelezettebb munkaerő.
Általános tévhit, vállalkozásokban és a menedzsment irodalomban, hogy a cél tudatosítása a legfontosabb a munkavállalók bevonása során. Sok tehetség vonzásával és megtartásával foglalkozó vezető úgy gondolja, hogy semmi sem motiválja az embereket, mint a nagyobb jók, amelyeket esetleg csinálnak, vagy a világ megváltoztatásának lehetősége. Ennek megfelelően hangsúlyozzák szervezetük küldetésének erényeit és a munka mibenlétét.
Az elmúlt 20 évben több mint 300 társaságnál végzett szervezeti hálózati elemzés (ONA), interjúk stb. alapján viszont az mondjuk: a cél csak egy tényező. Igazából a munkatársak közötti együttműködés szintje és minősége van a legnagyobb hatással van a munkavállalók elkötelezettségére. Az összefüggések:
- a bizalomépítés ágyaz meg a célmeghatározásnak
- a célok pörgetik fel a munkatársak és a szervezet energiáit
- ezek az energiák növelik az együttműködést.
Az ábrát ld.: link (ref.: MG)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.



Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról