SzavazásKönyvtárban nincs botrány, mert...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Mi hiányzik ahhoz, hogy könyvtárügyünk egyről kettőre jusson?
Címkék: analógia | identitás | szakmai belső kommunikáció (2013.02-) | munkaügy | vezető | cselekvésképtelenség | emberi minőség | szervezeti kultúra |
Vegyünk egy kiskereskedelmi láncot, amely világszerte több száz telephellyel rendelkezik. Innovatív, de alapvetően inkább egy értékesítési platform. A második egy kórház, amely a világ legszörnyűbb rákbetegség-fajtáit kezeli. Szerinted melyikben elkötelezettebb a munkaerő?
Nem vagy egyedül, ha az utóbbit választod, az életmentés iránti törekvése fényében. Amikor mindkét szervezetet megvizsgáltuk, rájöttünk, hogy a kórházban a munkakörnyezet félelemteli, alacsony a munkaerő morálja, és magas a fluktuáció. A kiskereskedelmi láncban viszont érzékelhetően közösésgi szellem uralkodott, az alkalmazottak energikusak és lelkesek voltak, és az ügyfelek nagyon elégedettek voltak a szolgáltatással. A kiskereskedőnek hosszú távon volt az elkötelezettebb munkaerő. Általános tévhit a vállalkozásokban és a menedzsment irodalomban, hogy a cél tudatosítása a legfontosabb a munkavállalók bevonása során. Sok, tehetség-vonzással és megtartásával foglalkozó vezető úgy gondolja, hogy semmi sem motiválja az embereket, mint a nagyobb jók, amelyeket esetleg csinálnak, vagy a világ megváltoztatásának lehetősége. Ennek megfelelően hangsúlyozzák szervezetük küldetésének erényeit és a munka mibenlétét. Az elmúlt 20 évben több mint 300 társaságnál végzett szervezeti hálózati elemzés (ONA), interjúk stb. alapján viszont az mondjuk: a cél csak egy tényező. Igazából a munkatársak közötti együttműködés szintje és minősége van a legnagyobb hatással van a munkavállalók elkötelezettségére. Az összefüggések: - a bizalomépítés ágyaz meg a célmeghatározásnak - a célok pörgetik fel a munkatársak és a szervezet energiáit - ezek az energiák növelik az együttműködést. Az ábrát ld.: link (ref.: MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |