Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Elmennél-e beépített (használók között, terepen dolgozó) könyvtárosnak?

  • • ha nagyon szükséges
  • • nagyobb fizetésért esetleg
  • • soha, a könyvtárosnak a könyvtárban a helye
  • • szívesen
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2023 | 2022 | 2021 | 2020 |
| 2019 | 2018 | 2017 | 2016 |
| 2015 | 2014 | 2013 | 2012 |
| 2011 | 2010 | 2009 | 2008 |
| 2007 | 2006 | 2005 | 2004 |
| 2003 | 2002 |

2023



 


Miért hajlandóak fizetni az európai internet-felhasználók?

Noha a Jupiter Media európai online felmérése szerint 2007-re az európaiaknak több mint a fele a hálózaton lesz, még mindig sok a kérdőjel azt illetően, vajon a szörfölők mi mindenért lesznek hajlandóak fizetni az interneten. A felmérés szerint 2002 végére az európaiaknak csak 10%-a mondhatja majd el magáról, hogy fizetett valamilyen tartalomért a hálózaton. A kontinens felhasználóinak 40%-a nem tartja valószínűnek, hogy a jövőben fizetni fog valamilyen tartalomért. Azok közül, akik viszont készek a zsebükbe nyúlni, 23% hajlandó volna fizetni zenéért, 17% videóért, 16% pedig friss illetve archív híranyagokért. Sokak számára talán nem annyira meglepő, hogy az online tartalmakra eddig ez évben költött 222 millió euró majd felét pornográf tartalmakra fordították. Míg a fizetős tartalmak sikere még nem nyert kellő bizonyságot, az internetes vásárlás egészségesebb arcot mutat. Az európai felhasználók egynegyede vásárolt már a hálózaton, e csoportnak pedig csaknem a fele arról számolt be, hogy hirtelen ötlettől vagy elhatározástól vezérelve vásárolt a neten. A fogyasztók megnyerése érdekében kitartóan új utakat kereső cégek számára a szöveges üzenetküldés továbbra is sok pénzt hoz a konyhára. A prémium SMS módszerét a Coca Colán át a népszerű Big Brother valóságshowt készítő televíziós társaságig széles körben alkalmazzák a különböző cégek.

A Coca Cola vizsgálatai arra derítettek fényt, hogy egy SMS-ben kínált játékra jelentkezők 40%-a nem a közvetlenül megcélzott mobiltulajdonosokból tevődik össze, ami jól példázza az olyan vírusszerűen működő SMS reklámkampányok erejét, amelyek esetében a felhasználók adják tovább az információt barátaiknak, ismerőseiknek. A különböző cégek egyre nagyobb kreativitásról tesznek tanúbizonyságot az SMS kampányok terén. Egy svéd utazási cég például azt tapasztalta, hogy a nyaralási akciókat a felhasználók figyelmébe ajánló SMS-ekre kétszer annyi pozitív válasz érkezett, ha esős napokon küldték ki az üzeneteket. A Jupiter becslése szerint az SMS piac 2002-ben 3,65 milliárd euró értéket fog képviselni, ahol a felhasználók átlagosan több mint 3 eurót költenek el havonta.

Hírforrás: link Infinit Hírlevél No.175, okt. 25.)
2002. október 30.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=miert_hajlandoak_fizetni_az_europai_internet-felhasznalok
Régebbi hírforrás(ok): link Infinit Hírlevél No.175, okt. 25.)
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról