SzavazásMennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Milyen egy jó múzeumi (könyvtári) Instagram profil?Először is szögezzük le, hogy jó, ha egyáltalán van. Természetesen nem mindegy, hogy milyen: erre mutatunk jó példákat. Bár a múzeumban szerzett élmény hagyományosan megköveteli a látogatók fizikai jelenlétét, ahhoz, hogy egy kiállítást és gyűjteményt megnézzünk (legalábbis annak egy részét és virtuálisan), a jelenkori technológiának köszönhetően már nem függ a múzeumban való tényleges jelenléttől. A közösségi média lehetőséget ad a múzeumoknak arra, hogy az élményt kiterjesszék a digitális térre és lebontsák a fizikai falakat. Ezáltal lehetőséget biztosítanak a múzeumok szerelmeseinek, hogy virtuális közösséget hozzanak létre és egy kattintásra megtekinthetik a londoni, párizsi, moszkvai vagy sanghaji kiállításokat. Miért jó, ha egy múzeumnak van Instagram profilja?
- az Insta ugyanúgy a vizuális történetmesélésre és kommunikációra támaszkodik, mint a múzeumok - több mint 300 millió napi aktív felhasználójával kulcsfontosságú lehetőség a meglévő és a potenciális közönség eléréséhez - sőt, ezt a közönséget leginkább 18-29 évesek alkotják, ami remek lehetőség, ha fiatalabb látogatókat próbálunk a múzeumba csábítani Rengeteg példát találunk arra, hogy egy múzeum hogyan használja az Instagramot. Ebből most olyanokat mutatunk be, akiktől mindenképp érdemes ellesni a fortélyokat. Fontos, hogy az Insta nem agysebészet, a profilt könnyen saját múzeumunk arcára szabhatjuk. 1. példa: Vagány, friss és fiatalos: Royal Ontario Museum link - Első látásra a Royal Ontario Museum profilja valódi meglepetést okoz, ha egy hagyományos - esztétikus műtárgyakat bemutató- profilra számítunk. A ROM arra használja az Instát, amire való: olyan tartalmat kínál a felhasználóknak, amikre ők is kíváncsiak lehetnek. Erősségük: - saját hangjukon szólítják meg közönséget és olyan tartalmat adnak, ami őket érdekli - mernek vicces lenni és kilépni a múzeumi klisékből - nem hagyományos esti rendezvényeik- ahol dj zene és koktélok mellett fesztelenül lehet kapcsolatba kerülni műtárgyakkal, különösen jó lehetőség arra, hogy a látogatók saját, múzeumban készült fotóikat is megosszák az oldalon és érdeklődőket toborozzanak a múzeumnak. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |