Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

A használók száma a vírus előtti helyzethez képest feltehetően...

  • • emelkedni fog
  • • vissza fog állni
  • • csökkenni fog
  • • jelentősebben fog csökenni
  • • jelentősebben fog emelkedni
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2021 | 2020 | 2019 | 2018 |
| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 |
| 2013 | 2012 | 2011 | 2010 |
| 2009 | 2008 | 2007 | 2006 |
| 2005 | 2004 | 2003 | 2002 |

2021



 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Milyen egy jó múzeumi (könyvtári) Instagram profil?

Először is szögezzük le, hogy jó, ha egyáltalán van. Természetesen nem mindegy, hogy milyen: erre mutatunk jó példákat. Bár a múzeumban szerzett élmény hagyományosan megköveteli a látogatók fizikai jelenlétét, ahhoz, hogy egy kiállítást és gyűjteményt megnézzünk (legalábbis annak egy részét és virtuálisan), a jelenkori technológiának köszönhetően már nem függ a múzeumban való tényleges jelenléttől. A közösségi média lehetőséget ad a múzeumoknak arra, hogy az élményt kiterjesszék a digitális térre és lebontsák a fizikai falakat. Ezáltal lehetőséget biztosítanak a múzeumok szerelmeseinek, hogy virtuális közösséget hozzanak létre és egy kattintásra megtekinthetik a londoni, párizsi, moszkvai vagy sanghaji kiállításokat. Miért jó, ha egy múzeumnak van Instagram profilja?
- az Insta ugyanúgy a vizuális történetmesélésre és kommunikációra támaszkodik, mint a múzeumok
- több mint 300 millió napi aktív felhasználójával kulcsfontosságú lehetőség a meglévő és a potenciális közönség eléréséhez
- sőt, ezt a közönséget leginkább 18-29 évesek alkotják, ami remek lehetőség, ha fiatalabb látogatókat próbálunk a múzeumba csábítani
Rengeteg példát találunk arra, hogy egy múzeum hogyan használja az Instagramot. Ebből most olyanokat mutatunk be, akiktől mindenképp érdemes ellesni a fortélyokat. Fontos, hogy az Insta nem agysebészet, a profilt könnyen saját múzeumunk arcára szabhatjuk.
1. példa: Vagány, friss és fiatalos: Royal Ontario Museum link - Első látásra a Royal Ontario Museum profilja valódi meglepetést okoz, ha egy hagyományos - esztétikus műtárgyakat bemutató- profilra számítunk. A ROM arra használja az Instát, amire való: olyan tartalmat kínál a felhasználóknak, amikre ők is kíváncsiak lehetnek. Erősségük:
- saját hangjukon szólítják meg közönséget és olyan tartalmat adnak, ami őket érdekli
- mernek vicces lenni és kilépni a múzeumi klisékből
- nem hagyományos esti rendezvényeik- ahol dj zene és koktélok mellett fesztelenül lehet kapcsolatba kerülni műtárgyakkal, különösen jó lehetőség arra, hogy a látogatók saját, múzeumban készült fotóikat is megosszák az oldalon és érdeklődőket toborozzanak a múzeumnak.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.



Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról