Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Milyen is a pszichografika, ami alapján értékelik a felhasználókat a hirdetők? (olvasóink szavazatára)

A pszichográfia a 2016-os amerikai választásokkal és a Faceboookról leszedett adatok Cambridge Analytica-féle elemzésével került a köztudatba. A politikai hirdetéseknél viszont a kereskedelem még többet használja. A módszer megváltoztatja a marketingesek számára a megértést és adatvezérelt döntéshozást.
A módszer a vásárlók aktivitás, érdeklődés és véleményalapú elemzését takarja. Ez túlmutat a demográfiai alapú elemzésen, mint például életkor, nem, faji hovatartozás. Inkább a kognitív megértésre fókuszál, mint a vásárlók érzelme, értékei, attitűdje, érdeklődése, hobbija, életvezetése. Ebből alkotnak a hirdetők, marketingesek és kutatók pszichológiai profilokat. Ezek segítenek megérteni a vásárlói motivációt, véleményeket, hogy miért vásárol meg valaki egy terméket. És ez alapján milyen üzeneteket kell küldeni. Gyakran kombinálják a demográfiai és pszichográfiai profilt.
A klikkalapú közgazdaságban minden másodperc számít, mikor nyom a vásárló egy termékre vagy online tartalomra. Egy 2009-es kísérlet szerint a pszichografikus hirdetés 670%-kal megnöveli a kattintási arányt. Egy későbbi kutatás szerint 2 az 1-hez arányban hatásosabb a hagyományos reklámnál.
Ehhez viszont adatokra van szükség, amit különböző módon szereznek meg. Például hagyományos interjúk, kérdőívek, weboldal analitika, böngészési adatok, közösségi média, más szolgáltatók. A Cambridge Analytica facebookos alkalmazása csak egyféle lehetséges mód volt az adatgyűjtésre. Gyakran viszont az adatok anonimizáltak.
Használja például az autóipar, az egészségügyi termékek, az étkezéssel foglalkozó cégek vagy éppen a politika is.
Attól még, hogy többen klikkelnek a hirdetésekre, a hatás nem egészen bizonyított. Bizonyos körülményeket le tudnak írni, de nem feltétlen tudják megváltoztatni mások véleményét. Gyakran az emberek félreértik, mi meggyőző egy másik ember számára. A módszer nehezen számszerűsíthető, főleg politikai környezetben. De a kereskedelemben is eltelik idő a hirdetés megtekintése és a vásárlás közt.
Jelenleg elterjedt módszer a pszichográfia. Európában a GDPR szigoríthatja Facebook és a Google adatelérését. A Facebook már tesztel egy hirdetésmegtekintő eszközt. Ezzel többet lehet látni arról, hogy ki és mennyiért adta fel az adott hirdetést, kit céloz vele. De egyelőre nem úgy tűnik, hogy a szabályozók a kereskedelmi célú pszichográfiai célzást keretek közé akarnák szorítani. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 20.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
3200 fő

Olvasói létszám:
kb. 3500 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról