Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Milyen könyvtárvezetői magatartás vezet innovációhoz? (olvasóink szavazatára)

Az innováció különböző formákban jelentkezik. A könyvtári vezetők támogatják az alkalmazottakat olyan innováció elérésében, amely a könyvtárat szervezeti vagy közösségi újítóvá teszi. Vegyünk egy könyvtári szervezetet, amely évről évre ugyanazokat a szolgáltatásokat és forrásokat nyújtja. A vezetés tart a kockázattól, ezért nem változtat, nem tanul. Nem kínálja a közösség részéről igényelt új szolgáltatást; azt adja, ami a múltban működött. Ez viszont megakadályozza új felhasználók szerzésében.
A status quo és a radikális átalakítás közt széles a spektrum. De a lényeg, hogy a könyvtári szervezet az innovációval előnyt teremtsen. Ha a közösség egy eddig megoldatlan és elhanyagolt problémára kér megoldást, egy lehetőség az innováció teremtésre.
Az innováció tetten érhető a fejlesztések irányában. Miért telepítene a könyvtár régi asztali gépeket, ha laptop- és hordozható akkumulátor kölcsönző pultot is működtethet?
Az innováció akkor működik a legjobban, ha az egész szervezet, minden munkatárs érdekelt benne. Ha a vezető is képes felülemelkedni a szkeptikus és cinikus megjegyzéseken. Bukásához vezethet, ha az innovációt folyton vitatják akarják, és magas szinteken tárgyalják.
Az innováció szintjei:
- Inkrementális: egy meglévő szolgáltatás változtatása már létező demográfiai csoportban.
- Evolúciós: új szolgáltatás meglévő csoportnak, vagy meglévő szolgáltatás új csoportnak.
- Radikális: új szolgáltatás új csoportnak.
A legtöbb könyvtári innováció inkrementális. Jól meghatározott, apró változásokkal. De aki képes az inkrementális innovációra, az komfortosabb lehet más változással is. A radikális innováció idő- és energia igényesebb. Ritkán adatik rá lehetőség. A vezetőknek támogatnia kell a szervezetet a nagyobb innováció elérésében. Bemutatni, hogy a könyvtár ezáltal szerezhet vezető szerepet egy közösségen vagy szervezeten belül. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.



Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról