Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Ne telefonálj, én se hívlak -- új kommunikációs csatornákat kell keresni?

A New York Times cikke szerint a telefon mint kommunikációs eszköz teljesen kiment a divatból az utóbbi öt évben. Az sms, email, IM, és egyéb szöveges kommunikációs formák világában legfeljebb családtagok hívják egymást, vagy akkor cseng a telefon, ha a fenti módokon nem sikerült valamit megoldani vagy valamit nem értettünk az írott szövegben. A cikk szerzője szerint a telefonhívás egyenesen udvariatlanságnak számít, sőt akár tolakodó és zavarba ejtő is lehet. A mai világban, amikor az irodákban egymás mellett vannak az íróasztalok, nincs nagyon sok lehetőség a telefonon történő csevegésre, a hivatalos telefon mint műfaj nem létezik. Az email végén, ha telefonon akarjuk folytatni a problémamegoldást, illik megkérdezni, hogy beleegyezik-e az illető a telefonhívásba. Az elfoglalt döntéshozó például úgy érezheti, hogy egy gyenge pillanatában próbáljuk elkapni, ha csak úgy odatelefonálunk. A telefonbeszélgetésre ma már illik előre időpontot egyeztetni.
A mobiltelefon pedig egyenesen idegesítő. Használata azt feltételezi, hogy az ember mindig elérhető, sőt, le nem teszi a kezéből a készüléket. Holott, amikor hívás érkezik, esetleg másra használja, mondjuk a Facebook-oldalát frissíti, vagy épp emailt olvas. Hangposta? Ugyan, a legtöbb telefontulajdonos azt sem tudja, hogy kell használni. A telefon megjelenése óta nagyot változott a vonatkozó etikett és a használat is, amit a társadalomtudósok kutatásaikban dokumentálnak. (ref.: HWJ)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról